Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی چرا جمعیت شهر همدان اعلام نمی‌شود؟

چرا جمعیت شهر همدان اعلام نمی‌شود؟

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان خواستار اعلام نتایج طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن آبانماه سال گذشته شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید حاجی بابایی با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان همدان در آبان ماه ١۴٠٠، اظهار کرد: اگر چه موضوع سرشماری حایز اهمیت است اما اعلام به موقع آن از اهمیت بیشتری برخوردارست چرا که هر چه به زمان سرشماری نزدیک‌تر باشیم برنامه‌ریزی دقیق‌تر خواهد بود.

وی ضمن انتقاد از طولانی شدن اعلام نتایج طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان همدان، گفت: متاسفانه پس از گذشت حدود ٧ ماه از اجرای این طرح، تاکنون نتایج آن اعلام نشده است که با توجه به مقارن بودن این سرشماری با بازنگری طرح جامع شهری، اعلام نتایج آن می‌تواند کمک شایانی به مسئولان، برنامه‌ریزان و شرکت مهندسین مشاور کند.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه مطالعه و شناخت ویژگی‌های جمعیتی هر شهر مهمترین قدم در برنامه‌ریزی‌های شهری است، اظهار کرد: تغییرات جمعیتی، بررسی‌های دقیق و همه جانبه در بخش‌های مختلف شهرها از ضرورت‌های انکارناپذیر در برنامه‌ریزی‌های اصولی است.

وی با بیان اینکه تصمیم به سرشماری زودتر از موعد می‌تواند مسئولان و برنامه‌ریزان شهری را جهت اتخاذ تصمیمات درست یاری کند، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی شهری هر چه آمار به روزتر و دقیق‌تر باشد قطعا نتایج نیز به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

این عضو شورای شهر همدان افزود: یکی از مولفه‌های اصلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن؛ موضوع جمعیت است که می‌تواند مسیر گذشته شهر را تبیین و افق آینده شهر را ترسیم کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن