Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی وقوع ۵ فقره آتش سوزی و حریق مراتع استان همدان در سال گذشته

وقوع ۵ فقره آتش سوزی و حریق مراتع استان همدان در سال گذشته

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: در کل اراضی ملی استان همدان در سال گذشته تنها ۵ فقره آتش سوزی و حریق به میزان ۵.۵ هکتار رخ داد که به نسبت سال‌های ماقبل خود بی نظیر بود.

به گزارش "همدان نیوز"، اسفندیار خزائی اظهار کرد: سال گذشته استان همدان یکی از جمله استان‌های عالی در بحث کاهش میزان حریق و آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی بوده است.

وی‌با اشاره به آغاز فصل گرما و احتمال حریق مراتع افزود: در سال جاری نیز تعمیر و نگهداری وسایل اطفا حریق چون دمنده‌ها، آتش‌کوب‌ها، شن کش‌ها و نیز شناسایی مناطق بحرانی و نیمه بحرانی و سفید انجام و  بلوک بندی حفاظتی مانند سال‌گذشته به روز رسانی شده و مسئول هر بلوک حفاظتی مشخص شده است.

خزائی با بیان اینکه کارگروه‌های مدیریت بحران  در رابطه با پیشگیری از آتش سوزی مراتع نیز از ابتدای تیرماه برگزار خواهند شد،تصریح کرد: اضافه کردن تعدادی دستگاه دمنده در حال پیگیری است که از طریق سازمان در کشور خریداری شده که با این اقدام‌بتوان به هر شهرستان یک دستگاه دمنده و یا بیشتر اضافه کنیم.

وی  با بیان اینکه اقدامات فرهنگی، همکاری اصحاب رسانه و صدا و سیما در کاهش‌ آتش سوزی و حریق مراتع و عرصه‌های های منابع طبیعی در سال گذشته از نقش موثری برخوردار بوده است، ادامه داد:تلاش بر آن است که در سال جاری استان همدان در رابطه  با کاهش و پیشگیری از حریق مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی با برنامه‌ها و اقدامات مختلف پیش بینی شده در سطح کشور سرآمد باشد.

خزائی اضافه کرد:سال گذشته  با وجود کرونا با رعایت پروتکل‌ها در رابطه با پیشگیری از آتش سوزی و حریق مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی چندین مورد گردهمایی با کوهنوردان استان برگزار شد و نیز به همین منظور از اداراتی که می‌توانستند از  نقش مهمی در مساعدت سازمان منابع طبیعی استان در این رابطه برخوردار باشند دعوت به عمل آمد.

وی با بیان اینکه دعوت از چند استان همجوار و  تبادل تجربه و استفاده از تجربیات این استان‌ها از دیگر برنامه‌های اجرا شده سال گذشته استان به منظور پیشگیری و کاهش حریق و آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی سطح استان بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تحت نظر مدیرکل بحران استان همدان کارهای خوبی در این رابطه  انجام شد و مردم نیز کمک و مشارکت خوبی داشتند به طوری که سال گذشته میزان حریق و آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی استان از کاهش چشمگیری برخوردار بود و میزان محسوس کاهش این حریق‌ها درصد پذیر نیست.

خزائی تاکید کرد: متوسط ۱۰ ساله حریق عرصه‌های منابع طبیعی سطح استان ۵۰۰هکتار و در برخی سنوات ۷۰۰هکتار بود اما از سال ۹۶ با جلسات مختلف و همکاری اصحاب رسانه و صدا و سیما میزان حریق مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی به مرور کاهش داشته و سال گذشته تنها ۵.۵ هکتار حریق و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی سطح استان اتفاق افتاد که این کاهش حریق و آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی سطح استان همدان یک کار ویژه‌ای بوده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن