Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ایمن‌سازی سه محور حادثه‌خیز در استان همدان

ایمن‌سازی سه محور حادثه‌خیز در استان همدان

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: سه مسیر حادثه خیز استان شامل محدوده میدان بهار تا پاسگاه پلیس راه، دو راهی همدان - سنندج و گردنه زاغه ملایر با هدف رفع مشکلات و ایرادات فنی و کاهش سوانح، بهسازی و ایمن سازی می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ غلامعلی همایی افزود: محدوده مسیر رفت و برگشت میدان ورودی به بهار تا ایستگاه پلیس راه پیش از این با گاردریل جداسازی شده بود که با قرار دادن موانع بتونی(نیوجرسی) و تجیز سامانه روشنایی با نصب تیرهای چراغ برق، این مسیر بهسازی و برای تردد ایمن شده است.

وی درباره مزیت استفاده از موانع بتونی برای جداسازی مسیرهای رفت و برگشت، اظهار داشت: برخورد خودروهای سنگین با جداکننده فلزی(گاردریل) به طور معمول منجر به شکسته شدن مانع و ورود خودرو به مسیر مقابل می شود که با قرار دادن موانع سیمانی این وضعیت ایمن و مشکل در مواقع بروز سانحه نیز رفع می شود.

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: از سوی دیگر نور چراغ خودروها در جاده هایی که از گاردیل برای جداسازی مسیر استفاده می شود برای رانندگان مسیر مقابل ایجاد مزاحمت و مشکل(کاهش دید راننده) می کند که قرار دادن موانع سیمانی(نیوجرسی) نیز به طور کامل این مشکل را نیز برطرف می کند.

سرهنگ همایی افزود: ایمن سازی این مسیر پرتردد نقش قابل توجهی در کاهش سوانح این محور به عنوان یکی از مسیرهای اصلی و پرترافیک مرکز به غرب کشور دارد.

به گفته وی، همچنین محدوده محور سخت گذر(گردنه) زاغه شهرستان ملایز نیز به صورت رفت و برگشت(۲ طرفه) است که طرح قرار دادن موانع بتونی(نیوجرسی) در طول ۳.۵ کیلومتر این مسیر برای جداسازی و ایمنی محور در حال اجراست که تا پایان ماه به بهره برداری می رسد.

سرپرست پلیس راه استان همدان افزود: محدوده گردنه زاغه نیز یکی از محورهای پرحادثه استان همدان محسوب می شود که ایمن سازی این مسیر نیز نقش قابل توجهی در کاهش حوادث و آمار تلفات ناشی از آن دارد.

سرهنگ همایی اظهار داشت: همچنین تقاطع محورهای اصلی همدان به کرمانشاه با محور ارتباطی همدان - قروه - سنندج نیز که به ۲ راهی صالح آباد معروف است یکی از محورهای اصلی و شریانی استان همدان و منطقه غرب کشور محسوب می شود که نامناسب بودن این تقاطع(هم سطح بودن تقاطع ۲ مسیر) مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد و از نقاط حادثه خیر جاده ای منطقه محسوب می شود.

به گفته وی، طرح ایمن و استاندارد سازی محور در حال اجراست و تا پیش از ایام اربعین حسینی با اتمام طرح احداث تقاطع غیرهمسطح، این تقاطع سطحی در محور حذف خواهد شد.

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: بیش از ۷۰ نقطه و مسیر حادثه خیز جاده های استان شناسایی شده و طرح ایمن سازی آنها با انجام تعریض، نصب تابلو، روشنایی و اصلاح هندسی معبر تهیه و درحال انجام است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن