Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی طرح مرکز جامع سرطان به ۲۵۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد

طرح مرکز جامع سرطان به ۲۵۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد

مدیر بیمارستان بعثت همدان گفت: مرکز جامع سرطان از طرح‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی است که نیازمند۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش "همدان نیوز"، حمید کیانی گفت: مرکز جامع سرطان همدان درسال ۱۳۹۴ با حضور وزیر بهداشت کلنگ زنی شد برای این پروژه ۳ فاز تعریف شده و تاکنون فاز یک آن مربوط به خدمات پرتو درمانی تکمیل شده است.

اوگفت:طبقه اول مرکز جامع سرطان مرکز آموزشی، تحقیقاتی شامل اتاق کنفرانس، کتابخانه، پاویون رزیدنت‌های خانم و آقا، مرکز تحقیقات، اتاق غربالگری سرطان، اتاق پیشگیری از سرطان، مرکز تخصصی پاتولوژی مرجع و مرکز بررسی ژنتیکی اختصاص یافته است و طبقه دوم شامل کلینیک‌های لنف، بازتوانی، بخش مشاوره و روانپزشکی، اتاق مشاوره تغذیه و اتاق ثبت تومور است و طبقات سوم برای بخش‌های رفاهی شامل نماز خانه، استراحت بیماران و بوفه طراحی شده است.

مدیر بیمارستان بعثت همدان گفت:روزانه ۱۷ بیمار در درمانگاه شیمی درمانی فاز یک مرکز جامع سرطان بعثت پذیرش و خدمات دریافت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه کارشناسان رادیوتراپی وپزشک متخصص در این مرکز مستقر شده است،گفت: فعلا بیماران در شیفت صبح پذیرش می‌شوندو برنامه ریزی برای خدمات رسانی به بیماران شیمی درمانی درنوبت بعد ظهر در دستور کار است.

محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت:بیمارستان فاطمیه دارای ۸۰ تخت بستری است که شامل ۴۰ تخت مخصوص نوزادان، ۱۰ تخت زایمان، ۲۰ تخت اورژانس و ۱۰ تخت دیگر بخش‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت: یک طبقه ویژه درمان ناباروری و مجهز به چند اتاق عمل در این بیمارستان ایجاد شده است.

او گفت: احتمال می‌رود این بیمارستان در سفر رئیس جمهور به همدان به بهره برداری برسد.

مجذوبی گفت: ۲۴ طرح بهداشتی و هفت طرح درمانی در استان همدان در حال اجرا هستند که بیمارستان اکباتان، فاطمیه، مرکز جامع سرطان و بیمارستان رزن از جمله مهمترین در کنار چند مورد دیگر مهمترین پروژه‌های درمانی استان همدان هستند.

مدیر بیمارستان بعثت همدان  گفت: بیمارستان اکباتان ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امید می‌رود با تخصیص اعتبار مورد نیاز در سفر رئیس جمهور به استان همدان بتوان این طرح را تا هفته دولت تجهیز و بهره برداری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برای آغاز عملیات اجرایی بیمارستان یک هزار تختخوابی همدان منتظر تعیین تکلیف زمین مورد نیاز برای ساخت این طرح از سوی شهرداری و دیگر نهاد‌های مسئول هستم.

مجذوبی گفت: بیمارستان یک هزار تختخوابی همدان در بودجه سال جاری دارای ردیف اعتباری است بنابراین در صورت تامین زمین مورد نیاز، دانشگاه علوم پزشکی آماده اجرایی طرح را دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن