Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۱۰۲ واحد صنفی متخلف در استان همدان پلمب شد

۱۰۲ واحد صنفی متخلف در استان همدان پلمب شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۰۲ واحد صنفی متخلف طی یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا در استان، پلمب شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی اظهار داشت: این واحدها شامل ۱۴ رستوران، ۲۴ نانوایی، ۲ مهد کودک، ۲ فروشگاه زنجیره ای، یک سالن ورزشی، یک تالار پذیرایی و ۵۸ مورد سایر واحدهای صنفی است که به علت بی توجهی نسبت به اجرای پروتکل های ابلاغی، پلمب شدند.

وی افزود: همچنین متصدیان یک هزار و ۳۴ واحد به علت بی اعتنایی به اخطارها و توصیه های ارائه شده از سوی نهادهای مسئول به مراجع قضایی استان همدان معرفی شدند که بیشترین میزان مربوط به نانوایی ها با ۱۷۰ مورد سپس کارگاه ها و صنایع کوچک با ۹۲ مورد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۴۹ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده که سه هزار و ۶۱۳ واحد معادل ۷۸ درصد واحدهای صنفی بهداشت فردی را رعایت کردند.

رفعتی گفت: بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به سالن سینما و تئاتر، استادیوم، دانشگاه، فرودگاه با ۱۰۰ درصد و سایر صنایع با ۹۰ درصد همچنین کمترین میزان نیز مربوط به تالارهای پذیرایی با ۶۹ درصد، کارگاه ها و صنایع کوچک با ۷۴ درصد و پایانه های مسافربری با ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد:  ۷۹ درصد از مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده می کنند که این آمار در استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی و کارگاه ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو ۶۲ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان نیز حدود ۵۹ درصد است.

رفعتی افزود: همچنین ۸۹ درصد معادل چهارهزار و ۱۱۸ واحد بازدید شده استان به دستگاه تهویه مناسب مجهز هستند.

وی بیان کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از چهار هزار و ۶۴۹ واحد صنفی در یک هفته گذشته متصدیان چهار هزار و ۳۲۲ واحد معادل ۹۳ درصد نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده بودند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن