Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی وضعیت هفت شهرستان استان همدان آبی شد

وضعیت هفت شهرستان استان همدان آبی شد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: طبق رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اینک هفت شهرستان تابعه این استان در وضعیت آبی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمید پورحسینی اظهار داشت: شهرستان های تویسرکان، نهاوند و فامنین از نظر رنگ بندی در وضعیت زرد و شهرستان های همدان، ملایر، بهار، رزن، درگزین، کبودرآهنگ و اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان خاطرنشان کرد: ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۹۵ نفر به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴ نفر در بخش عادی و سه نفر در بخش ویژه و آی.سی.یو بیستری شدند.

وی اضافه کرد: شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان های استان همدان به ۱۵۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۸ نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند و وضعیت جسمی هشت تن از بیماران بسیار وخیم گزارش شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۱.۶ درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ۳.۶ درصد کاهش داشته است.

پورحسینی افزود: تعداد موارد جدید بستری بیمارستانی در هفته گذشته به ۱۷۹ بیمار رسید که این آمار نسبت به هفته ماقبل که ۲۵۰ نفر بود ۲۸.۴ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۳۵۴ نفر، مجموع بهبود یافتگان از کرونا به ۲۹ هزار و ۹۴۵ نفر، مجموع مثبت بستری در بیمارستان ها ۳۳ هزار و ۳۰۲ نفر و مجموع متوفیان به سه هزار و ۳۳۹ نفر رسیده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: تاکنون سه میلیون و ۱۸۵ هزار و ۶۰۸ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۳.۵ درصد و نوبت سوم ۳۹.۹ درصد است.

پورحسینی ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون بانوان باردار در نوبت اول ۱۰۰ درصد و نوبت دوم ۹۷ درصد است همچنین میزان دریافت واکسن کرونا برای نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۴.۹ درصد و نوبت دوم ۸۳.۲ درصد و برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نوبت اول ۲۵.۶ درصد و نوبت دوم ۱۲.۵ درصد است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن