Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آغاز پیمایش ملی سلامت روان در همدان از اسفندماه

آغاز پیمایش ملی سلامت روان در همدان از اسفندماه

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان همدان گفت: پیمایش ملی سلامت روان اواخر اسفند در استان آغاز می‌شود و تا خرداد سال آینده ادامه دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مهتا سنگستانی گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، درصورت مراجعه شهروندان به مراکز جامع سلامت، اقدام به غربالگری برای شناسایی اختلال روان به منظور جلوگیری از اقدامات پرخطر همانند خودکشی می‌کند.
وی افزود: البته علی رغم رایگان بودن تمام غربالگری‌ها در این مراکز شهروندان تمایلی به مشارکت در ارزیابی سلامت روان ندارند.
سنگستانی تأکید کرد: تنها وظیفه این حوزه، شناسایی افراد پرخطر و در نهایت جلوگیری از اقدامات مربوط به خودکشی است و درصورت احتمال شناسایی اختلال در ارزیابی‌های سلامت روان شهروندان، بهورز و سایر افراد شاغل در مراکز جامع سلامت اقدام به معرفی افراد به مراحل بالاتر درمان همانند روانپزشک، ارائه خدمات دارویی و مشاوره‌های تخصصی می‌کنند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: این پیمایش هر ۵ یا ۶ سال یکبار در سطح کشور به منظور بررسی میزان پراکندگی آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی در هر استان و در نهایت اولویت رسیدگی آسیب‌ها براساس رتبه‌های به دست آمده به واسطه نمونه گیری از کل جامعه انجام می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن