Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی برگزاری جشن گلریزان برای آزادی مادران زندانی در همدان

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی مادران زندانی در همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و پاسداشت مقام مادر، جشن گلریزان با عنوان «زندان جای مادران نیست» برای آزادی مادران زندانی در همدان برگزار می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، یدالله روحانی منش» افزود: پویش «زندان جای مادران نیست» پنجشنبه هفته جاری با همکاری آستان قدس رضوی، مدیرکل امور بانوان استانداری و اداره کل زندانهای استان همدان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هشت تن از زندانیان جرائم غیر عمد این استان زن هستند اضافه کرد: این افراد به علت محکومیت مالی ناشی از ناتوانی در وصول به موقع چک و سفته، ضمانت و نوسان در بازار و ورشکستگی در زندان به سر می برند که تلاش ستاد دیه بازگشت آنها به کانون گرم خانواده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خاطرنشان کرد: تعدادی از این مادران دارای فرزند خُردسال بوده و فرزندان آنها چشم امید به کمک خیران و بازگشت مادرشان به خانه دارند.
روحانی‌منش خواستار مشارکت شهروندان برای آزادی زندانیان شد و اظهار داشت: افرادی که تمایل به آزاد کردن زندانی دارند می توانند کمک های نقدی خود را به حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ واریز کنند.
به گفته مدیرعامل ستاد دیه استان همدان، ۱۹۸ زندانی جرائم غیرعمد این استان در ۹ ماه نخست امسال آزاد شدند که ۱۲۸ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۴۷ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، ۲۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و یک نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه، زندانی شده بودند.
روحانی منش با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان حدود ۴۹۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بود، افزود: بدهی این افراد از طریق گذشت شاکیان، آورده زندانی، «اعسار به تقسیط» و پرداخت تسهیلات کم بهره تامین و پرداخت شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن