Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آزادی قدیمی‌ترین زندانی همدانی نیازمند تأمین 400 میلیون تومان

آزادی قدیمی‌ترین زندانی همدانی نیازمند تأمین 400 میلیون تومان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: آزادی قدیمی‌ترین زندانی این استان نیازمند کمک خیران و تامین ۴۰۰ میلیون تومان است.

 

به گزارش "همدان‌نیوز"، یداله روحانی منش اظهار داشت: این زندانی سال ۸۲ اقدام به ساختمان سازی در شهر همدان کرده و تا چندسالی این کار را بدون هیچگونه مشکل انجام می داد.

وی با بیان اینکه این فرد در یکی از طرح های انبوه سازی با مشارکت مردم پول زیادی برای اجرای طرح جمع آوری کرد افزود: با وجود تکمیل شدن ۵۰ درصد طرح اما محاسبه اشتباه پیمانکار و نوسان قیمت ها موجب ناتوانی در تکمیل ساختمان های نیمه کاره شد.

روحانی منش ادامه داد: پیمانکار این طرح متواری و مالک اصلی این طرح که پزشک عمومی نیز هست به عنوان طرف حساب مردم، با شکایت متقاضیان مسکن از سال ۸۹ راهی زندانی شد.

وی خاطرنشان کرد: با ورود ستاد دیه به این پرونده مقرر شد که زندانی برای رهایی از بند ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کند که ۴۰۰ میلیون تومان آن از سوی بانک تامین شد و برای ۴۰۰ میلیون مابقی نیازمند کمک خیران و نیکوکاران هستیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: این پزشک ۵۶ ساله در مدت زمان حضور خود در زندان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را به صورت رایگان ویزیت کرده است.

به گفته وی ۱۹۸ زندانی جرائم غیرعمد این استان در ۹ ماه نخست امسال آزاد شدند که ۱۲۸ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۴۷ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، ۲۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و یک نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه، زندانی شده بودند.

روحانی منش با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۴۹۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بود، افزود: بدهی این افراد از طریق گذشت شاکیان، آورده زندانی، «اعسار به تقسیط» و پرداخت تسهیلات کم بهره تامین و پرداخت شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن