Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 88 درصد متصدیان اماکن عمومی همدان واکسن زدند

88 درصد متصدیان اماکن عمومی همدان واکسن زدند

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: پس از بررسی وضعیت خدمات دهندگان در مراکز و اماکن عمومی شامل خدماتی، صنایع و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان از سوی کارشناسان این مرکز مشخص شد که متصدیان ۸۸ درصد این واحدها واکسن کرونا تزریق کردند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی افزود: این رقم پس از بررسی وضعیت واکسیناسیون افراد فعال در چهار هزار و ۶۹۵ واحد به دست آمد که بیشترین میزان مربوط به فعالان در فرودگاه و دانشگاه ها با ۱۰۰ درصد است.

وی اضافه کرد: کمترین میزان تزریق واکسن مربوط به متصدیان صنایع با ۶۴ درصد سپس فعالان در مراکز تفریحی و شهربازی با ۶۷ درصد است.
مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته نشان داد در ۶۷ درصد اماکن عمومی استان مراجعان از ماسک استفاده می کنند.

رفعتی اظهار داشت: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراجعان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با ۳۰ درصد، مراکز تفریحی و شهربازی با ۵۰ درصد، پایانه های مسافربری برون شهری ۵۷ درصد و کارگاه ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر نیرو با ۶۲ درصد است.

وی اضافه کرد: همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهارهزار و ۶۹۵ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در ۸۲ درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت می شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان با بیان ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا افزود: به طور میانگین در ۶۶ درصد واحدها فاصله گذاری رعایت می شود.

رفعتی اظهار داشت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی های صورت گرفته از چهارهزار و ۶۹۵ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان چهار هزار و ۱۱۰ واحد معادل ۸۸ درصد به این دستگاه مجهز بودند.

وی گفت: ۷۷۰ واحد متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در یک هفته گذشته به مراجع قضایی معرفی و ۴۱ واحد نیز پلمب شد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن