Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی خدمات ناباروری در همدان تحت پوشش بیمه قرار گرفت

خدمات ناباروری در همدان تحت پوشش بیمه قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در راستای حمایت از سیاست‌های جمعیتی تمام هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سعید فرجی از زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن خدمات ناباروری در همدان خبر داد و اظهار کرد: در راستای حمایت از سیاست‌های جمعیتی کشور  تمام هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است که ما در استان آن را اجرایی خواهیم کرد.
وی بیان کرد: طبق سرشماری صورت گرفته بیش از ۵ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که با اعمال پوشش‌های بیمه‌ای جدید توسط سازمان بیمه سلامت سن باروری زوجین نیز از ۴۲ سال به ۴۵ سال افزایش یافته و می‌توانند تا ۴۵ سالگی از خدمات  موجود بهره‌‌مند شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح ملی نسخه‌نویسی الکترونیک برای زوجین متقاضی استفاده از خدمات بیمه‌ای ناباروری، پرونده الکترونیک تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: زوجین نابارور پس از تشکیل پرونده الکترونیک و ثبت اطلاعات خود در سیستم الکترونیک می‌توانند خدمات خود را به صورت بیمه‌ای دریافت کنند و سازمان بیمه سلامت هزینه‌های درمانی آنها را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی خدمات در تمام مراکز دولتی، غیردولتی و خصوصی پرداخت خواهد کرد.
فرجی با بیان اینکه در استان همدان بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: کاهش دغدغه زوجین نابارور برای پرداخت هزینه‌های درمانی مهمترین دلیل برنامه‌ریزی و اعمال این پوشش بیمه‌ای جدید است.
وی در پایان گفت: با اجرای این طرح  زوجین نابارور تا سه مرحله درمانی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند که با این اقدام امیدواریم جهش خوبی در رشد جمعیتی کشور داشته باشیم./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن