Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تزریق دُز سوم واکسن افراد بالای ۴۰ سال در همدان آغاز شد

تزریق دُز سوم واکسن افراد بالای ۴۰ سال در همدان آغاز شد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: کار تزریق نوبت سوم واکسن کرونا (دُز یادآور) برای گروه جمعیتی ۴۰ سال به بالا در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر علیرضا رستمی کیا افزود: تمامی افراد بالای ۴۰ سال که نوبت اول و دوم واکسن کرونا از نوع «سینوفارم»، «برکت» و «بهارات» تزریق کرده اند، دُز سوم را پس گذشت سه ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

وی اظهار داشت: همچنین افراد بالای ۴۰ سالی که نوبت اول و دوم واکسن آنها از نوع «اسپوتنیک» و «آسترازنکا» بوده، دُز سوم را باید با فاصله ۶ ماه از نوبت دوم، تزریق کنند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: کادر درمان و بیماران خاص زیر ۴۰ سال نیز با رعایت فواصل عنوان شده بر حسب نوع واکسن نوبت های قبلی خود، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت می کنند.

دکتر رستمی با بیان اینکه برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن پاستور دریافت کرده اند منتظر ابلاغ وزارت بهداشت هستیم، افزود: نوع واکسن نوبت سوم بهتر است از همان واکسن نوبت های قبل باشد اما در صورت تقاضای فرد واکسن «استرازنکا» و «سوبرانا پلاس» هم می توان تزریق کرد.

به گفته وی، تزریق واکسن کرونا در پایگاه های تجمیعی و همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان همدان انجام می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن