Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کشف ۶۴ پرنده وحشی در همدان

کشف ۶۴ پرنده وحشی در همدان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در جریان سرکشی به پرنده فروشی ها و فضای مجازی ۶۴ قطعه پرنده وحشی را کشف و ضبط کردند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مجید شعبانلو تاکید کرد: بازدید دوره ای و سرزده از پرنده فروشی های شهر همدان در طول سال به صورت مستمر صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: در این راستا طی سه روز گذشته ۲۱ قطعه «سهره طلایی وحشی»، ۲۷ قطعه پرنده «گل بسر» پنج قطعه «سهره زرد»، چهار قطعه «سینه سرخ»، سه قطعه «چرخ ریسک»، سه قطعه «طُرقه» و یک قطعه «بلبل خرما» کشف و ضبط شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان افزود: این گونه های وحشی توسط صیادان بومی و غیر بومی در مراکز فروش پرندگان و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال عرضه و فروش بود که کشف و ضبط شد.
شعبانلو اظهار داشت: برخی از روی آگاهی و شماری نیز از روی ناآگاهی اقدام به عرضه این نوع پرندگان کرده بودند که به آنها اخطار کتبی داده شد و در صورت تکرار به مرجع قضایی معرفی می شوند.
وی بیان کرد: از بین ۶۴ قطعه پرنده کشف شده ۶۰ قطعه در طبیعت رها سازی شد و چهار قطعه دیگر به علت قیچی کردن پرها توسط صیادان و ناتوانی در پرواز تا رسیدن به شرایط طبیعی، نگهداری و تیمار می شوند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه صیادان پرنده «سهره طلایی» را به علت آواز زیبا و «گل بسر» را به خاطر زیبایی زنده گیری می کنند گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل صید پرندگان، تیم های یگان حفاظت محیط زیست فضای مجازی و پرنده فروشی را به صورت منظم رصد و پایش می کنند./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن