Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی روند کند ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان‌های همدان

روند کند ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان‌های همدان

رییس مرکز بهداشت استان همدان گفت: روند ترخیص بیماران کرونایی و آزاد سازی تخت های بیمارستانی کند پیش می رود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر محمد خزایی با اشاره به اینکه ۷۳۴ بیمار کرونایی مشکوک و قطعی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: آمار تزریق واکسن کرونا در استان همدان ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، اما در زمینه تزریق واکسن به روستاییان ۲ درصد از نُرم ملی پایین تر هستیم.

وی افزود: با توجه به روند غیرمطلوب واکسیناسیون در مناطق روستایی به ویژه روستا های جنوبی استان، همکاری در زمینه اجرای طرح «دهگردشی» برای تسریع روند و پوشش کامل طرح ملی واکسیناسیون در منطقه ضروری است.

دکتر خزایی خواستار اعمال محدودیت هایی برای افراد واکسن گریز به ویژه کارمندان، رانندگان و شاغلان واحد های عمومی شد و گفت: باید به گونه ای پیش رفت که صنوف علاوه بر داشتن کارت سلامت، کارت واکسن کرونا را نیز دریافت کنند تا هنگام مراجعه بازرسان بهداشت محیط، مراتب قابل رهگیری باشد.

وی تاکید کرد: به منظور افزایش آمار واکسیناسیون در استان همدان، اتوبوس های سیار تزریق واکسن در سه منطقه پر ترافیک شهری مستقر شده اند که هریک از این واحد های سیار توان تزریق ۳۰۰ دُز واکسن در روز را دارند.

رییس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان همدان کاهشی است، تصریح کرد: ۷۳۴ بیمار کرونایی مشکوک و قطعی هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند و روند ترخیص بیماران کرونایی و آزاد سازی تخت های بیمارستانی کُند پیش می رود.

وی افزود: آمار متوفیان ناشی از کرونا در چهار موج نخست افزایشی بود، اما در موج پنجم در چند استان از جمله همدان این روند کاهشی شده است.

دکتر خزایی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد علت ابتلا به کرونا، اجتماع درون خانوادگی است، افزود: شاخص سرایت پذیری ویروس در پنج هفته گذشته زیر یک بود و میزان استفاده از ماسک در استان ۷۱ درصد و رعایت فاصله گذاری نیز ۷۰ درصد گزارش شده است.
مسئول امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان نیز گفت: با شروع تزریق دوز سوم واکسیناسیون بر علیه ویروس منحوس کرونا با اولویت کادر درمان ۶۵۰ نفر از شاغلین در مراکز درمانی شهر همدان دوز سوم واکسن را دریافت کردند. 
دکتر طوس کیانی با اعلام این خبر اظهار کرد: کارکنان مراکز درمانی و خدمات جامع سلامت که ۶ ماه از تزریق دوز دوم واکسن کرونا آنها گذشته است، می‌توانند با مراجعه به مرکز تجمعی واکسیناسیون شماره ۸ واقع در ساختمان سابق دانشگاه علوم پزشکی دوز سوم واکسن خود را دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شماره ۸ از ۲۰مهرماه سالجاری اقدام به ترزیق دوز سوم برای کادر درمان نموده که تا عصر روز ۲۵ مهرماه به ۶۵۰ نفر از مراجعین ارائه خدمت کرده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن