Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سه مرکز واکسیناسیون در همدان شبانه‌روزی می‌شوند

سه مرکز واکسیناسیون در همدان شبانه‌روزی می‌شوند

سه مرکز واکسیناسیون واقع در شهرستان های همدان، ملایر و نهاوند شبانه روزی می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان اظهار کرد: تیم های مستقر در این مراکز در سه نویت کاری هشت تا ۱۴، ساعت ۱۴ تا ۲۰ و ساعت ۲۰ تا ۲۴ نسبت به واکسینه کردن افراد واجد شرایط اقدام می کنند.

دکتر رشید حیدری مقدم با بیان اینکه با دستور وزیر بهداشت افراد بالای ۱۸ سال همدان می توانند واکسن بزنند اظهار کرد: سامانه برای ثبت نام افراد بالای ۱۸ سال از صبح امروز باز شد با این وجود درخواست می شود امکانات لازم برای واکسینه کردن افراد واجد شرایط این استان توسط دستگاه های مختلف اجرایی و نیروهای مسلح فراهم شود.

رییس دانشگاه اضافه کرد: با توجه به احتمال هر چند اندک عوارض ناشی از تزریق واکسن، استقرار آمبولانس در مجاورت پایگاه های تزریق واکسن ضروری است بنابراین می طلبد نیروهای مسلح استان و بیمارستان تامین اجتماعی آمبولانس خود را در نزدیکترین پایگاه واکسیناسیون مستقر کنند.

دکتر حیدری مقدم بیان کرد: به طور حتم از این پس شمار پایگاه های واکسیناسیون و میزان واکسن های ذخیره شده در آنها افزایش می یابد که برای تامین امنیت این مراکز نیازمند همراهی عوامل انتظامی برای برقراری امنیت در حوالی مراکز واکسیناسیون هستیم.

وی از ستاد کرونا خواست به دستگاه های اجرایی برای قرار دادن امکاناتشان در اختیار علوم پزشکی تا پایان مهر ماه مکاتبه لازم را انجام دهند چراکه در این صورت می توان تا پایان مهر سالجاری بیش از ۷۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال را واکسینه کرد.

رییس دانشگاه ادامه داد: مراکز آموزش عالی هر کدام با امکانات خود نسبت به واکسینه کردن افراد بالای ۱۸ سال اقدام کنند هلال احمر، نیروی انتظامی و مایقی نهادهایی که نیروهای زیادی در آن فعال هستند از درمانگاه، پزشک و امکانات و نیروهای خود برای شتاب دادن به واکسیناسیون استفاده کنند.

دکتر حیدری مقدم گفت: دانشگاه علوم پزشکی اقدام به آموزش ۱۲ هزار نفر از نیروهای بسیج کرده است که همهخ این افراد توان و مهارت تریق واکسن کرونا را دارند که برای بهره گیری از توان انها فراخوان داده می شود.

وی بیان کرد: استان همدان در حال از پیک پنجم در حال عبور است که در این پیک شمار بیماران بستری به یک هزار و ۶۰۰ نفر رسید و روزانه ۹۰۰ بیمار سرپایی از خدمات درمانی استفاده می کردند کمه این رقم در تاریخ علوم پزشکی همدان بی سابقه است.

رییس دانشگاه اضافه کرد: به طور حتم اگر کلینک های سرپایی و ۲ بیمارستان صحرایی در همدان راه نمی افتاد هم اینک این استان با بحران جدی مواجه می شد اما هم اینک آمار کرونا در همدان کاهشی است.

دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی هم اینک در بیمارستان های همدان بستری هستند گفت: پس از گذشت ۱۵ هفته شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا به زیر یک یعنی ۸۹ صدم رسید.

وی افزود: همدان از نظر واکسیناسیون جزو چند استان اول کشور است و تاکنون ۵۶۰ دُز نخست و ۳۰۰ هزار دُز دوم واکسن را تزریق کردند و این به معنای تزریق دُز اول و دوم واکسن کرونا توسط ۳۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۵۰ سال استان همدان است.

رییس دانشگاه اظهار کرد: شمار افراد بالای ۱۸ سال استان همدان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که واکسینه شدن تمامی انها نیازمند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسین است که تا پنجشنبه هفته گذشته حدود ۸۶۰ هزار دُز تامین و تزریق شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن