Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پرداخت ۲۳۵ میلیاردی هزینه بیماران خاص در همدان توسط بیمه سلامت

پرداخت ۲۳۵ میلیاردی هزینه بیماران خاص در همدان توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت همدان از پرداخت 235 میلیارد و 717 میلیون ریال درسال گذشته بابت هزینه درمان بیماران خاص استان همدان به موسسات و مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر سعید فرجی گفت: دولت در سال‌های اخیر برنامه‌های جامعی در حوزه سلامت و بهداشت جامعه به اجرا درآورده است و سازمان بیمه سلامت نیز به عنوان سازمانی پیشرو در پیاده‌سازی دولت الکترونیک، طرح‌های نوینی را در زمینه ارائه خدمات الکترونیک به جامعه هدف اجرایی نموده است .
وی افزود: بیش از 2100 نفر از بیماران خاص استان شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که در سال گذشته ماهانه حدود 20 میلیارد ریال بابت هزینه درمان این عزیزان به موسسات درمانی پرداخت گردیده است.
دکتر فرجی اظهار کرد : موضوع بیماران صعب‌العلاج در دنیا به عنوان یک اولویت مهم سلامت مطرح است که هزینه‌های بسیار سنگین برای بیمار و دولت به همراه دارد. فرهنگ سازی و توانمندسازی افراد در زمینه حفظ سلامت به خصوص آشنایی با روش‌های پیشگیری از این بیماری‌ها توسط مسئولین و متولیان سلامت جامعه نقش بسیار موثری در مدیریت بیماری‌های خاص ایفا می‌کند. مدیریت اثر بخش سلامت نیازمند داشتن اطلاعات درست و مناسب است که وجود این اطلاعات مفید نقش بسیار مهمی در تصمیمات و سیاست های کلان سلامت خواهد داشت . در این راستا سازمان بیمه سلامت تلاش می کند با اجرای مناسب طرح نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت اطلاعات بهینه را در اختیار پزشکان و بیماران قرار دهد تا علاوه بر تشخیص و درمان مناسب بیماران شاهد کاهش هزینه سلامت برای مردم باشیم .
مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود : با توجه به اجرای پروژه‌های الکترونیک ارائه خدمات توسط سازمان بیمه سلامت و دقت درثبت نیازمندی‌های دارویی و درمانی بیماران خاص، امیدواریم در آینده از برخی اشکالات و نقص‌های گذشته پیشگیری به عمل آید.
دکتر سعید فرجی در پایان یادآور شدند : مردم می توانند با مراجعه به سرویس خدمات غیرحضوری (سامانه خدمات شهروندی) بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه ای خود مطلع شوند. همچنین هرگونه سوال و یا مشکلی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه تلفنی 1666 پیگیری کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن