Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جزئیات طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اعلام شد

جزئیات طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اعلام شد

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت : با جایگزینی ابزار‌های الکترونیکی و در جهت کاهش کاربرد تدریجی دفترچه‌بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری با توقف چاپ دفترچه صندوق بیمه سلامت همگانی شروع شد و در ادامه طرح از ابتدای خرداد ماه چاپ دفاتر صندوق روستائیان ، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت متوقف می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر سعید فرجی اظهار داشت : به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم، طرح ملی نسخه الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است. با ارائه آموزش به مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد و فراهم شدن زیرساختهای لازم و اجرای نسخه الکترونیک، از ابتدای اردیبهشت‌ماه چاپ دفاتر بیمه سلامت همگانی متوقف شد و این دسته از بیمه شدگان کلیه خدمات درمانی خود را با ارائه کارت ملی به صورت الکترونیک در بخش‌های درمانی دولتی دانشگاهی دریافت می‌کنند.
دکتر فرجی عنوان کرد : در ادامه روند اجرای این طرح ، دفاتر بیمه روستاییان ، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از خردادماه و دفاتر سایر بیمه‌شدگان شامل کارمندان دولت، سایر اقشار و بیماران خاص ایرانیان از ابتدای تیرماه چاپ نمی‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: اگر در مراکز درمانی به هر دلیلی امکان نوشتن نسخه الکترونیکی میسر نباشد، با هماهنگی صورت گرفته پزشک می‌تواند روی برگه سرنسخه خود، دارو بنویسد و با ارائه آن برگه به داروخانه طبق هماهنگی انجام شده، اطلاعات وارد سیستم شود و ما نیز هزینه را به صورت بیمه ای محاسبه و پرداخت می کنیم.
دکتر فرجی با بیان اینکه اگر نسخه‌نویسی الکترونیک به طور کامل انجام شود سازمان بیمه‌گر امکان پرداخت به روزتر مطالبات را خواهد داشت خاطرنشان کرد: بعد از استقرار کامل نسخ الکترونیک شاهد فواید بسیار آن خواهیم بود که فقط یک مورد از این فواید پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است. پرونده الکترونیک سلامت از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی جلوگیری خواهد کرد. با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل ارائه خدمات الکترونیک ، بیمه شده با کمترین هزینه دسترسی به بالاترین سطح از خدمات را خواهد داشت وکوچکترین فایده نسخه نویسی الکترونیکی کاهش استفاده از کاغذ و مدیریت سبز خواهد بود.
دکتر سعید فرجی در پایان گفت: با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و الزام کاهش مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان دفاتر بیمه‌ای صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و بیماران خاص ایرانیان به صورت سیستمی تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد و بیمه‌شدگان عزیز جهت اطمینان از اعتبار دفاتر خود می‌توانند با کد دستوری#۱۶۶۶* اعتبار جدید دفترچه بیمه خود را مشاهده نمایند همچنین هرگونه سوالی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق شماره تلفن 1666 مطرح کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن