Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تجویز 422 هزار نسخه الکترونیک در همدان

تجویز 422 هزار نسخه الکترونیک در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۹۵ پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان تقریبا 422 هزار نسخه‌ الکترونیک نوشتند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر سعید فرجی با بیان اینکه تا اسفندماه سال گذشته بالغ بر ۲۹۵ پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان تقریبا 422 هزار نسخه‌ الکترونیک نوشتند اظهار کرد: البته از این تعداد 96 هزار نسخه الکترونیکی کامل و 326 هزار نسخه به صورت نیمه الکترونیک (استحقاق سنجی) تجویز شده اند و باتوجه به اینکه جدیداً تعداد پزشکان طرف قرارداد افزایش یافته و همچنین تعرفه ویزیت به صورت الکترونیکی بیشتر از غیرالکترونیکی است انتظار می رود که همکاران پزشک بیشتری اقدام به تجویز نسخ الکترونیک به صورت آنلاین نمایند.
وی با اشاره به انجام نسخه پیچی الکترونیکی در داروخانه های استان گفت: تعداد 266 هزار نسخه الکترونیکی توسط 184 داروخانه طرف قرارداد بیمه سلامت استان پیچیده شده است که از این تعداد 73 هزار نسخه به صورت کاملاً الکترونیک و 193 هزار نسخه به صورت نیمه الکترونیک ثبت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ آزمایشگاه با لحاظ مراکز دولتی و دانشگاهی‌ نسخ الکترونیک داشتند عنوان کرد: ۵۲ آزمایشگاه مستقل داریم که با جمع مراکز دولتی و دانشگاهی، تعداد آنها به ۷۰ مورد می‌رسد؛ بخشی از آزمایشگاه‌های مراکز دولتی و دانشگاهی اقدام به تبدیل نسخ کاغذی به الکترونیک نموده اند.
دکتر سعید فرجی گفت : آزمایشگاهها نیز 108 هزار نسخه الکترونیک را ثبت و ارائه خدمت نموده ا ند که حدود 91 هزار و پانصد مورد به صورت نیمه الکترونیک و 16500 مورد آن به صورت کامل الکترونیک انجام شده است .
وی به ۲۶ مرکز پرتوپزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت اشاره کرد که ثبت نسخ الکترونیک را مورد توجه قرار داده‌اند و خاطرنشان کرد: با احتساب مراکز دولتی و دانشگاهی تعداد این مراکز به ۳۹ مورد می‌رسد که جمعاً 48 هزار نسخه الکترونیک ثبت و ارائه خدمت نموده اند که حدود هفت هزار نسخه الکترونیک و 41 هزار نسخه به صورت نیمه الکترونیک ثبت شده است .
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه امیدوار بودیم بیش از ۵۰ درصد مراکز دولتی و دانشگاهی امکان نسخه‌نویسی الکترونیک را داشته باشند اما فعلا این اتفاق نیافتاده است گفت: خواسته ما از پزشکان همکار این است که هر روز تعداد نسخ الکترونیک را بیشتر نمایند تا به اهداف تعریف شده برسیم.
دکتر فرجی در پایان خاطر نشان کرد : مردم می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه ای خود مطلع شوند همچنین هرگونه سوالی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه 1666 مطرح نمایند. ضمناً سامانه مکانیزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ذینفعان سازمان بیمه سلامت (بیمه شدگان، مراکز تشخیصی درمانی و دفاتر پیشخوان دولت) به آدرس shekayat.ihio.gov.ir از روز چهارشنبه مورخ 8‏/2‏/1400 راه اندازی و در دسترس عموم قرار گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن