Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی انجام بیش از هزار و ۷۰۰ عملیات اورژانس در همدان

انجام بیش از هزار و ۷۰۰ عملیات اورژانس در همدان

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: افزایش ترددها در ایام نوروز، سوانح جاده‌ای را افزایش داده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر حبیب معصومی با ارائه گزارش عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 14 فروردین ماه ادامه دارد و در این طرح علاوه بر اورژانس پیش بیمارستانی، معاونت‌های غذا و دارو، بهداشت و درمان نیز مشارکت دارند.
وی تصریح کرد: بر این اساس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه با 100 دستگاه آمبولانس، 450 نفر نیروی انسانی، 67 باب پایگاه، یک فروند بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اجرای این طرح وارد شده است و طی این ایام، آمبولانس‌های پایگاه‌های جاده‌ای صبح ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 17 الی 20 در کنار جاده ها مستقر هستند.
مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: از آنجا که با افزایش ترددها مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است. همچنین کدهای امدادی در محل ترمینال‌های مسافربری و ایستگاه‌های قطار شهرستان‌های همدان و ملایر مستقر هستند که
وی تشریح کرد: طی روزهای 25 اسفند تا صبح 10 فروردین ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد مأموریت‌های شهری از 1300 مأموریت با 30 درصد افزایش به 1742 مأموریت رسیده و تعداد مأموریت‌های جاده‌ای از 380 مورد با  حدود دو برابر افزایش به 750 مورد افزایش رسیده است همچنین 78 مأموریت بین مراکز در مقایسه یا 34 مورد که در سال گذشته محقق شده بیش از دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.
دکتر معصومی با بیان اینکه از ابتدای سل 1400، 3 مأموریت هوایی انجام و 3 مأموریت به دلیل شرایط نامناسب جوی کنسل گردیده است، خاطرنشان کرد: در سطح کشور تعداد مصدومان حوادث ترافیکی با 50 درصد و موارد فوت با 65 درصد افزایش مواجه بوده‌اند.
وی در ادامه افزود: در مأموریت اخیر اورژانس هوایی دو مصدوم از وردآورد تویسرکان به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند که در صورت انتقال زمینی، بازه زمانی بیشتری را متحمل می شدند./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن