Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی خودبیمارانگاری مطب‌ها را شلوغ کرد

خودبیمارانگاری مطب‌ها را شلوغ کرد

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: پخش برنامه‌های پزشکی از صدا و سیما سبب خود بیمار انگاری برخی از مردم و مراجعه غیرضروری آن‌ها به مطب‌ها می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا مدرکیان اظهار داشت: وقتی برنامه‌های متعددی درباره یک بیماری پخش می‌شود مردم نسبت به بروز کوچکترین علائم در خود حساس شده و احساس بیماری می‌کنند همین امر سبب مراجعه آن‌ها به مطب پزشکان و شلوغی این مراکز می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید اطلاعات بهداشتی و خودمراقبتی در مردم را افزایش دهیم تصریح کرد: متأسفانه سیستم ارجاع رعایت نمی‌شود و بیماران برای کوچکترین مشکل خود اصرار دارند که توسط متخصص یا فوق تخصص ویزیت شوند.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه نیروی «ماما» برای مراقبت‌های دوران بارداری تربیت شده است اظهار داشت: اما بسیاری از این کارشناسان بیکارهستند چراکه مادران باردار به جای مراجعه به ماما، نزد متخصصان زنان و زایمان می‌روند.
مدرکیان از شلوغی مطب و کلینیک‌های زیبایی در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: بسیاری از ساختمان‌های پزشکان از نظر تهویه هوا شرایط مناسبی ندارند و همین امر خطر ابتلا به کرونا در محیط‌های پر ازدحام را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه سیستم نوبت‌دهی همه پزشکان به صورت غیر‌حضوری و تلفنی شده است تصریح کرد: وقتی آمار مراجعات زیاد است پزشکان مجبور به ویزیت تعداد زیادی از بیماران در طول روز هستند چراکه اگر آمار ویزیت روزانه و نوبت دهی را کمتر کنند مدت زمان انتظار بیماران تا چندین ماه طول می‌کشد.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان از نظارت روزانه و مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها خبر داد و گفت: ماهانه بیش از 100 مطب مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
مدرکیان با اعلام اینکه ورود بیماران بدون ماسک به مطب‌های پزشکی ممنوع است اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم مراجعات غیرضروری را کاهش دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن