Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی احتمال ورود موج چهارم کرونا تا اواخر بهمن ماه

احتمال ورود موج چهارم کرونا تا اواخر بهمن ماه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي همدان از احتمال ورود موج چهارم كرونا ويروس در اواخر بهمن ماه به دليل افزايش تعداد موارد ابتلا و بيماران سرپايي خبرداد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ابراهيم جليلي با بيان اينكه وضعيت كنترل ويروس كرونا در جامعه بسيار شكننده و حساس است، اظهار كرد: تعداد موارد بستري در هفته هاي گذشته بين 250 تا 300 نفر در حال نوسان بوده است و اين در حالي است كه آمار بيماران سرپايي و موارد مثبت از وضعيت پايدار چند هفته گذشته خارج شده و تا حدودي افزايش داشته است.
وي با توضيح اينكه بر اساس آمارهاي موجود، احتمال افزايش موارد مبتلايان در هفته هاي آتي و به دنبال آن امكان پيدايش موج چهارم كرونا تا اواخر بهمن ماه وجود دارد، اضافه كرد: جلوگيري از بروز موج چهارم بستگي به رفتار مردم و رعايت حداكثري پروتكل هاي بهداشتي مقابله با شيوع كرونا دارد و تا زماني كه مردم استفاده از ماسك و فاصله گذاري اجتماعي را رعايت كنند، تغييري در شرايط فعلي نخواهيم داشت، اما شرايط براي مردم عادي شده و رعايت نكات بهداشتي تا حدودي كمرنگ شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي همدان با اشاره به روند صعودي بستري بيماران مشكوك به كرونا ويروس در سراسر بيمارستان هاي استان همدان، افزود: در ماه گذشته استان شاهد روند ثابت و گاهي نيز شاهد كاهش آمار مبتلايان به كوويد 19 بوده ايم، اما در حال حاضر روند صعودي اندكي را شاهد هستيم، اين روند اندك صعودي در موارد ابتلاء و بستري وجود دارد و زنگ هشداري براي ورود موج چهارم است و تنها با همكاري مردم مي توان از بروز موج چهارم جلوگيري كرد.
وي خاطرنشان كرد: اعتقاد به پايان كرونا كاملاً اشتباه است و هرگاه غفلت كنيم، با افزايش آمار بستري هاي مبتلا به كرونا روبه رو خواهيم شد و هرگاه نيز رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي را در پيش بگيريم، آمارها سير نزولي پيدا مي كند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن