Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی غربالگری روزانه ۳۰۰ خانوار همدانی در طرح شهید سلیمانی

غربالگری روزانه ۳۰۰ خانوار همدانی در طرح شهید سلیمانی

مسئول کمیته اجرایی طرح شهید سلیمانی در همدان با بيان اينكه طرح با هدف مديريت و كنترل اپيدمي كوويد 19 از طريق مشاركت هاي مردمي و هماهنگي بين بخشي و بهره گيري از اين نيروها از اوايل آبان ماه آغاز شده است، گفت: اين طرح با شعار «هر خانه يك پايگاه سلامت» شكل گرفته است، به جاي اينكه ويروس به سراغ ما بيايد ما بايد ويروس را كنترل كنيم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمید بهرامی‌خو افزود: اين طرح با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي و بسيج برگزار مي شود و ساير ارگان ها همچون هلال احمر، ارگان هاي دولتي و غيردولتي و... نيز در روند كار به اين دو مجموعه كمك مي كنند.
دکتر بهرامي‌خو اضافه كرد: طرح شهيد سليماني در سه بخش نظارتي، شناسايي بيماران و غربالگري و حمايت، فعاليت خود را در سراسر كشور آغاز كرده است.
وي از تشكيل 607 تيم رهگيري و غربالگري با 518 عضو در استان خبر داد و گفت: اين تيم ها با مراجعه به درب منازل علائم تنفسي و وضعيت افراد را غربالگري كرده و در صورت موارد مشكوك آن ها را به تيم هاي پزشكي ارجاع مي دهند.
ریيس بسيج جامعه پزشكي استان همدان با بيان اينكه در اين طرح روزانه 300 خانوار غربالگري شده اند، افزود: درمجموع بيش از 103 هزار نفر در قالب 26 هزار خانوار غربالگري شده و افراد مبتلا به ويروس كرونا را شناسايي كردند.
وي يادآور شد: در استان همدان به ازاي هر شهرستان نقاهتگاه هايي وجود دارد كه افراد شناسايي شده به ويروس مي توانند در اين نقاهتگاه ها بستري و قرنطينه شوند.
دکتر بهرامي‌خو همچنين از تشكيل 411 تيم حمايتي با هزار و 664 عضو در اين طرح خبر داد و گفت: خانواده هاي نيازمندي كه سرپرست خانواده دچار بيماري كرونا شده باشد، اين تيم هاي حمايتي در زمان استراحت و قرنطينه سرپرست، بسته هاي حمايتي را تهيه و در اختيار اين خانواده ها قرار مي دهد كه اين تيم ها تاكنون به بيش از دو هزار خانوار آسيب ديده بسته حمايتي ارائه دادند.
وي تأكيد كرد: به طور ميانگين روزانه 80 تا 90 بسته شامل اقلام غذايي تهيه و به اين خانواده ها تحويل داده شده است.
ریيس بسيج جامعه پزشكي استان همدان در پايان از تشكيل 155 تيم نظارتي در استان به منظور پايش و نظارت بر ادارات و سازمان ها خبر داد و گفت: اين تيم ها تاكنون بيش از هشت هزار بازديد از واحدهاي تجاري و اداري استان انجام داده اند كه طي آن 815 مورد اخطار و 103 واحد تجاري نيز پلمپ شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن