Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ثبت شش هزار ازدواج در روزهای کرونایی همدان

ثبت شش هزار ازدواج در روزهای کرونایی همدان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: شیوع ویروس کرونا و البته محدودیت‌های مقرر شده در این راستا، روی موضوع ازدواج و برگزاری مراسم‌های عروسی اثرگذار بود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، اسد حسن‌زاده زورمند اظهار کرد: این روند به شکلی بود که در 5 ماهه سال جاری روند کاهشی ثبت آمار ازدواج در استان همدان را شاهد بوده‌ایم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تابستان امسال، با ماه محرم نیز همراه بود، یادآور شد: آمارهای مربوط به ازدواج‌های ثبت شده در استان همدان طی پنج ماهه نخست سال جاری6 هزار و 365 مورد بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان این موضوع خاطرنشان کرد: در این مدت، نسبت به 5 ماهه سال گذشته، کاهش 4.6 درصدی ثبت ازدواج در استان همدان را داریم؛ این درحالی است که در طول این مدت، افزایش هفت درصدی طلاق‌های ثبت‌شده در استان همدان را شاهد هستیم.
وی در پاسخ به اینکه ترکیب سنی جمعیت استان همدان و مقایسه آن با وضعیت کشوری در چه وضعیتی است، توضیح داد: بر اساس سرشماری سال 1395 درصد ترکیب سنی جمعیت کودکان و نوجوانان صفر تا 14 ساله در استان همدان برابر 22.6 درصد است که این میزان در کشور برابر 24 درصد بوده است.
حسن‌زاده زورمند با بیان اینکه ترکیب سنی جمعیت 15-29 ساله که جوانان را شامل می‌شود، در کشور برابر 25.1 درصد است، افزود: این عدد در همدان برابر 24.8 درصد است.
این مسئول با بیان اینکه درصد ترکیب سنی جمعیت همدان بر اساس سرشماری سال 1395 نشان دهنده آن است که؛ 45.4 درصد از جمعیت استان همدان میانسال و در سن 30 تا 64 سال قرار دارند، گفت: این رقم در کشور برابر 44.8 درصد است و جمعیت 65 سال و بالای 65 سال نیز در کشور عددی برابر 6.1 درصد را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل ثبت احوال استان همدان در پایان یادآور شد: درصد ترکیب سنی جمعیت 65 ساله و بیشتر در استان همدان طبق سرشماری سال 1395 معادل 7.2 درصد است./ سپهر غرب

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن