Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی توزیع ۳۳ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های همدان

توزیع ۳۳ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های همدان

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: ۳۳ دستگاه دیالیز در سالجاری به بیمارستان‌های این استان تخصیص یافته و شمار آنها به ۱۳۳ دستگاه رسیده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسن بهرامی اظهار داشت: هفته جاری ۱۲ دستگاه دیالیز به بیمارستان های این استان اختصاص یافت که هزینه خرید این دستگاه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم پزشکی همدان و مشارکت خیران تامین شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ دستگاه دیالیز خریداری و تحویل بیمارستانهای همدان شد اضافه کرد: طبق استاندارد برای هر چهار بیمار باید یک دستگاه دیالیز وجود داشته باشد که دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال نزدیک شدن به استاندارد پیش بینی شده است.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان گفت: برنامه توسعه دستگاه های دیالیز تا زمان رسیدن به استاندارد پیش بینی شده ادامه دارد و امید می رود در این مسیر شاهد مشارکت بیشتر خیران نیک اندیش باشیم.
بهرامی افزود: در حال حاضر ۵۷۸ بیمار دیالیزی در این استان وجود دارد که ۲۴۸ نفر از این تعداد زن و ۳۳۰ تن مرد هستند در عین حال ۳۰ تن از بیماران زیر ۳۰ سال، ۱۳۰ تن بین ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۷۱ نفر بین ۵۰ تا ۷۰ سال و ۱۵۶ نفر بیش از ۷۰ سال سن دارند.
وی یکی از اساسی ترین دغدغه های بخش درمان را ابتلای بیماران دیالیزی به ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: تاکنون ۵۰ تن از این افراد به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند چرا که بدن آنها در برابر این بیماری آسیب پذیرتر است.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان از افرادی که اقدام به جابجایی بیماران دیالیزی و زندگی با این بیماران در یک خانه می کنند خواست بیش از دیگران نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بهداشت فردی توجه داشته باشند.
بهرامی افزود: افرادی که با بیماران دیالیزی در ارتباط هستند احتمال ناقل بودنشان وجود دارد بنابراین برای خدمات دهی به این طیف از بیماران باید ابتدا از سالم بودن خود آگاه باشند و بهترین راه رعایت کامل مولفه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن