Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اگر علائم کرونا دارید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی بروید

اگر علائم کرونا دارید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی بروید

معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: تاخير در مراجعه بيماران داراي علائم و مشكوك به كرونا به مراكز غربالگري و درماني سبب افزايش خطر و مرگ و مير در آن‌ها مي‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دكتر منوچهر كرمي اظهار داشت: در حال حاضر يكي از مهم ترين علل افزايش بيماران بستري و بدحال در بيمارستان هاي استان، مراجعه ديرهنگام بيماران به مراكز درماني است.
وي با تاكيد بر اينكه بيماران بايد به محض بروز هر گونه علائم تنفسي و مشكوك به كرونا به مراكز غربالگري 16 ساعته مراجعه كنند، تصريح كرد: بر اساس شدت علائم و تشخيص پزشك معالج براي كنترل علائم بيماران تصميم گيري مي شود.
معاون بهداشتي دانشگاه با بيان اينكه بيماران در روزهاي نخست بيماري علائم خود را ناديده گرفته و از مراجعه به مراكز درماني خودداري مي كنند، گفت: بيشتر بيماران زماني به بيمارستان مي روند كه در فاز حاد بيماري قرار گرفته اند.
دکتر كرمي با اشاره به اينكه همه بيماران نياز به بستري در بيمارستان و حتي انجام تست كرونا ندارند، اظهار داشت: شدت تاثير ويروس كرونا در بيماران مختلف متفاوت است بنابراين روش درمان و كنترل علائم نيز وابسته به شرايط آن ها است.
وي با تاكيد بر اينكه حتي اگر تست كروناي بيماران منفي شود بازم هم بايد تا 14 روز قرنطينه خانگي را رعايت كنند، عنوان كرد: نتيجه تست «پي سي آر» برخي از بيماران به صورت منفي كاذب است.
معاون بهداشتي دانشگاه  با بيان اينكه برخي از بيماران مبتلا به كرونا كاملا بدون علامت هستند، تصريح كرد: به همين دليل بايد حتي در جمع هاي خانوادگي هم اعضاي خانواده فاصله يك ونيم متري را از يكديگر رعايت كنند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن