Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی دعوت به چالش مومو کودک‌آزاری است

دعوت به چالش مومو کودک‌آزاری است

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: سوءاستفاده‌کنندگان با ساخت اکانت‌های جعلی و دعوت کودکان به چالش مومو، به نوعی مرتکب کودک‌آزاری شده و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، زهره بختیاری با بیان اینکه چالش مومو می‌تواند سلامت روان یا حتی زندگی کودکان را با خطر مواجه کند از مردم خواست هنگام احساس خطر از مومو و ایجاد اضطراب در این زمینه با ۱۲۳ تماس بگیرند.
وی تاکید کرد: همچنین والدین درصورت مشاهده اقدامات عملی و خطر برای کودکان و دریافت مشاوره در زمان احساس خطر و احتمال وقوع بحران یا اتفاق ناگواری که با آن آشنایی ندارند، با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرند.
بختیاری با اشاره به دسترسی فرزندان به گوشی هوشمند در استفاده از فضاهای آموزش مجازی افزود: با توجه به انتشار سریع محتواهایی در فضای مجازی، لزوم اطلاع کافی، سوادرسانه‌ای و همراهی والدین با فرزند برای ورود به این فضاها ضروری است.
سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان از اختصاص خط اورژانس ۱۲۳ برای رسیدگی به مواردی مانند کودک‌آزاری، خودکشی و همسرآزاری خبر داد و راه عبور از بحران‌های روانی فراگیر مانند کرونا و مومو را بهره‌گیری از دانش کارشناسان روانشناسی در کاهش اضطراب  ایجاد شده، دانست.
بختیاری، اعتماد بیش از حد به محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، استفاده ناصحیح از آن و آگاهی نداشتن کامل از قابلیت‌ها را از آسیب های فضای مجازی عنوان کرد و از والدین خواست با کسب اطلاعات کافی و سواد رسانه‌ای و آموزش‌ دادن به فرزندان، الگویی در این زمینه برای آنها باشند.
وی با تاکید بر اینکه چالش «مومو» با دستیابی به اطلاعات گوشی فرد، از آن به عنوان نقطه‌ضعف کودک استفاده می‌کند، احتمال داد: با توجه به روحیه حساس کودک و ترس از آشکار شدن اطلاعات و تحت تاثیر قرار گرفتن او، کودک دست به اقدامات تهدیدکننده برای سلامت خود یا اطرافیان‌ بزند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن