Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش موارد بستری کرونا در همدان

افزایش موارد بستری کرونا در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از افزایش موارد بستری بیماری کرونا در همدان خبر داد و گفت: اگر مردم رعایت کنند بیماری کنترل می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ابراهیم جلیلی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: متاسفانه طی هفته‌های اخیر تعداد بستری بیماران روند صعودی داشته است‌.

وی با اشاره به اینکه علت افزایش موارد بیماری، عدم رعایت پروتکل‌‌های بهداستی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم است گفت: متاسفانه مردم برگزاری مراسم‌ها و مجالس را از سر گرفته‌اند و در مکان‌های شلوغ رفت و آمد دارند که این موضوعات در افزایش بیماری موثر بوده است.
معاون درمان دانشگاه با تاکید به اینکه شکل بیماری وابسته به رفتار مردم است افزود: مردم اگر رعایت کنند بیماری محدود خواهد شد اما اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت نشود، بیماری افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه روش‌های درمانی نظیر تزریق پلاسمای خون برای بیماران بستری و بدحال انجام می‌شود اما مهمترین اصل پیشگیری است خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم رعایت کنند اگر به این مسئله توجه نشود دولت مجبور می‌شود محدودیت‌ها را دوباره اعمال کند.
دکتر جلیلی با بیان اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی می‌توان در کنار انجام فعالیت‌های روزمره بیماری را مدیریت کرد بیان کرد: مردم باید بیشتر رعایت کنند چون کرونا هنوز تمام نشده و ممکن است حتی امسال و سال بعد کنار ما باشد.
وی با اشاره به اینکه ابتدای خردادماه تعداد بیماران سرپایی باعلامت کرونا که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند ۱۱۳ نفر بودند و در حال حاضر به ۲۸۵ نفر رسیده است خاطرنشان کرد: متاسفانه موارد مراجعه بیماران تنفسی مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا  افزایش یافته است.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه یکم خردادماه طی ۲۴ ساعت ۳۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند گفت: تا دیروز طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ مورد بستری داشتیم یعنی ۲۷ نفر از آن تاریخ افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد کل بستری‌های سطح استان اوایل خردادماه ۲۲۳ نفر بود که در حال حاضر به ۲۷۱ نفر رسیده است خاطرنشان کرد: تعداد کل بیماران بستری مشکوک و مبتلا ۲۷۱ نفر در بیمارستان‌های سطح استان بودند که از این تعداد ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.
دکتر جلیلی با تاکید به اینکه متاسفانه با روند ملایم افزایش بیماری کرونا مواجه هستیم گفت: قبلا به روند ثابت بیماری رسیده بودیم اما امروز روند ملایم افزایشی است.
وی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های گذشته روند افزایشی را داشتیم که اگر مردم رعایت کنند امکان مدیریت وضعیت وجود دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن