Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی دریافت ۲۹ واحد پلاسما در همدان

دریافت ۲۹ واحد پلاسما در همدان

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان گفت: ۲۹ بهبود یافته از ویروس کرونا در این استان تاکنون نسبت به اهدای پلاسما اقدام کردند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فاطمه یادگاری بیان کرد: به دنبال بهبود شماری از بیماران مبتلا به کرونا، پویشی با عنوان «شکرانه سلامت» با هدف دریافت پلاسمای این افراد در همدان آغاز شد.

وی اضافه کرد: لیست افراد بهبود یافته از کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مرکز انتقال خون قرار گرفت و کارشناسان این اداره کل در تماس با این افراد نسبت به فراخوان آنهایی که یک ماه از بهبودی آنها گذشته بود، اقدام کردند.
 مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان بیان کرد: اهدا کننده پلاسما باید دارای شرایطی نظیر سن بین ۱۸ تا ۵۵ سال، وزن بالای ۷۰ کیلوگرم و نداشتن سابقه بیماری خاص از جمله بیماری قلبی و پیوند باشد.
یادگاری ادامه داد: با توجه به اینکه این شرایط در بانوان بسیار سختگیرانه است نظیر نداشتن سابقه بارداری و سقط جنین، وزن بالای ۷۵ کیلوگرم و نداشتن بیماری خاص، تاکنون موردی از اهدای پلاسما توسط بانوان در همدان صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: برخی از بهبود یافتگان از کرونا که متقاضی اهدای پلاسما بودند به علت وجود شرایطی نظیر نداشتن رگ مناسب، داشتن استرس بالا، داشتن بیماری و وزن پایین موفق به اهدای پلاسما نشدند.
 مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان اظهار داشت: اهدای پلاسما ۴۰ دقیقه تا یکساعت به طول می انجامد اما به علت نیاز به دریافت آزمایش هایی نظیر «سی.بی.سی» برای بررسی کم خونی و میزان پلاکت خون و تست «آنتی بادی» داوطلب اهدای پلاسما، این فرایند به یک و نیم ساعت هم می رسد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن