Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی برخورد قاطع با اصناف بی‌توجه به پرتکول‌های بهداشتی

برخورد قاطع با اصناف بی‌توجه به پرتکول‌های بهداشتی

کمیته بیماری‌های منتقله از آب و غذا با اولویت التور در این معاونت و با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان میراث فرهنگی، اتاق اصناف، شهرداری، سازمان پایانه‌ها، شرکت آب و فاضلاب استان، معاونت‌های درمان، غذا و دارو و بهداشت دانشگاه و به ریاست دکتر منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان برگزار شد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان، دکتر منوچهر کرمی؛ معاون بهداشتی دانشگاه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود بیماری کرونا در استان، بر حساسیت بیش از پیش تمام اقشار جامعه نسبت به این بیماری تاکید کرد و گفت: شیوع کرونا ویروس در کشور هنوز تمام نشده است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در تمام ادارات، سازمان ها، بانک ها، اصناف و دیگر صاحبان مشاغل توصیه می شود.
دکتر کرمی فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مکان های تجمعی را از مهمترین راهبردهای وزارت بهداشت برای کنترل کرونا بیان کرد و افزود: با بازگشایی‌هایی که اخیر صورت گرفته و در هفته آینده نیز تعدادی از اصناف شروع به کار خواهند کرد، لازم است تاکید شود که طرح فاصله گذاری اجتماعی مهمترین بخش مقابله با گسترش ویروس کرونا در تمام اصناف است.
وی اظهار داشت: فاصله گذاری اجتماعی به معنی به حداقل رساندن تماس افراد سالم با یکدیگر تا اطلاع ثانوی است که در این طرح، بهترین و مهمترین عامل خود مردم هستند و البته باید اذعان کرد که بیشترین عامل موفقیت ما برای مدیریت بیماری کرونا همکاری مردم فهیم استان است.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان از همه مدیران واحدهای دانشگاهی خصوصا کلینیک های درمانی خواست تا ضمن خدمت رسانی به عموم مردم، فاصله گذاری اجتماعی را در بین مراجعین انجام دهند و لازم است مراجعین به کلیه اماکن تجمعی، حتما از ماسک استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد که بازگشایی اصناف به معنای پایان یافتن گسترش بیماری کرونا ویروس در کشور نیست و هر صنفی که بخواهد بازگشایی شود باید تمام پروتکل های بهداشتی در آن رعایت شود.
وی تاکید کرد: بازرسان بهداشتی با اصنافی که توجهی به پروتکل های بهداشتی نداشته باشند و بخواهند برای عموم مردم خطر انتقال ویروس را ایجاد کنند حتما برخورد جدی خواهند کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن