Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی هشدار بروز موارد جدید کرونا در همدان

هشدار بروز موارد جدید کرونا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برپایی مراسم عزاداری و عروسی باعث بروز موارد جدید بیماری شده که یک هشدار است.

به گزارش "همدان نیوز"،  دکتر منوچهر کرمی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: قبلا شاهد افزایش موارد بیماری که بیشتر مربوط به موارد سرپایی و بدون علامت بود، در کشور و استان بودیم.

وی با بیان اینکه مثلا اگر در روستایی این موارد بیماری را مشاهده می‌کردیم غربالگری را فعال و همه مورد آزمایش قرار می‌‌گرفتند و با غربالگری، مهارت‌ها افزایش می‌یافت، گفت: اخیرا در کشور موارد بستری در حال افزایش است و این نگران‌کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در استان همدان طی ۲۵ روز اخیر موارد ابتلا زیر ۱۰ مورد بود اما در هفته اخیر  آن هم دو روز به بیش از ۱۰ مورد نیز رسیده است، خاطرنشان کرد: این موضوع با توجه به مسافرت‌ها و تعطیلات عید فطر که برخی از مردم کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتماعی را رعایت کردند، هشدار است.

وی با تاکید به اینکه مردم باید مراقب باشند چون بروز موارد جدید بیماری را شاهد هستیم، افزود: اکثر مواردی که اخیرا رخ داده متاسفانه ناشی از شرکت در مراسم عروسی و عزاداری بوده است.

دکتر کرمی بیان کرد: متاسفانه مردم شروع به برگزاری برنامه‌های خود کرده‌اند حتی در پارکینگ‌ها و باغ‌های شخصی و مواردی از تخلف در تالارهای پذیرایی را شاهد بودیم که تمام هماهنگی‌های لازم برای مقابله با آنها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نگران مسافرت افراد به استان‌های پرشیوع بیماری کرونا هستیم گفت: در جلسات استان و به ویژه ستاد کرونای امروز شهرستان این موضوع مطرح شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه عنوان کرد: علاوه بر این موارد متاسفانه مراودات بخش کشاورزی و صنعتی نیز در استان یک مخاطره است چون افراد از جاهای مختلف برای دریافت خدمات به این دو حوزه مراجعه می‌کنند و ممکن است مواردی از ابتلای به بیماری باشد.

وی گفت: تعداد مبتلایان در استان به یک‌هزار و ۸۶ مورد رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن