Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بازگشایی گنجنامه نگران‌کننده است

بازگشایی گنجنامه نگران‌کننده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از بازگشایی گنجنامه و تله کابین ابراز نگرانی کرد و گفت: فاصله‌اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن گردشگری رعایت نمی‌شود و این موضوع برای سلامتی مردم استان نگران کننده است.

به گزارش "همدان نیوز"، رشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: افزایش مسافران به همدان به ویژه در تعطیلات عید فطر و بازدید گردشگران از گنجنامه و تله کابین موجی از نگرانی برای افزایش انتقال ویروس کرونا به وجود آورده که مردم باید آن را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده  نیز بی تردید با افزایش مسافران مواجه می شویم و باید راهکاری برای این مهم اندیشیده شود.

حیدری مقدم شاخص سرایت پذیری کرونا در همدان را ۹ دهم اعلام کرد و گفت: شانس همه گیری در استان شدت زیادی ندارد و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی بتوانیم این رقم را حفظ کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه مردم گمان می کنند بحران کرونا تمام شده افزود: علاوه بر بی تفاوتی مردم در اماکن گردشگری، اداره ها، بانکها و مراکز پرتجمع نیز طرح فاصله گذاری و پروتکل های اجتماعی کمرنگ شده که نیازمند رسیدگی است.

وی تاکید کرد: درصد پادتن موجود در بدن بهبودیافتگان استان کم است و همه گیری دوباره استان را زمین گیر می کند.

حیدری مقدم به برنامه ریزی های صورت گرفته درباره آزمون دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: امتحانات در هر گروه با ۵۰ درصد شرکت کنندگان و در هر روز یک نوبت آزمون طبق دستورالعمل ابلاغ شده برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ۵۸۹ نفر از شمار مبتلایان توسط غربالگری مراکز بهداشتی درمانی استان شناسایی شده و در مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز یاد شده به این شیوه غربال شده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن