Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شناسایی 106 نقطه پرحادثه در همدان

شناسایی 106 نقطه پرحادثه در همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر اولویت بندی شناسایی و ثبت نقاط پرحادثه تأکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در نشست آموزش اصلاح نقاط حادثه خیز که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه اصلاح یا حذف نقاط حادثه‌‌خیز، تأثیر بسزایی در ارتقای ایمنی، کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارت دارد، افزود: نقاط حادثه‌خیز بر اساس سه معیار تصادف خسارتی، تصادف جرحی و تصادف فوتی اولویت‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس فرمت تعریف شده، نقاط مورد توجه قرار می گیرد که در بازدیدهای گذشته 106 نقطه در استان شناسایی و ثبت شده است و بر اساس غربال، نقاط اعلام شده امتیازبندی و اولویت بندی و تعداد نهایی از سوی ستاد اعلام می شود.

پرورشی خرم با بیان اینکه فیلدهای لازم در فرم به همراه همکاران اداره کل و پلیس راه تکمیل و اطلاعات به دست آمده در سامانه ثبت می شود، تصریح کرد: نقاط دارای حادثه پس از شناسایی با تمهیدات برای امکانات و ناوگان مورذ نیاز موارد تأیید و ثبت و در نهایت جلسه و پس از مصوب شدن وارد سامانه می شوند.

معاون راهداری استان همدان با اشاره به اینکه ۱۰۶ نقطه به‌عنوان نقاط پرحادثه استان شناسایی شده است، گفت: از سوی سازمان 70 نقطه مورد پذیرش و از این تعداد نیز 26 نقطه پرحادثه استان اولویت سال 98 قرار گرفت.

وی ادامه داد: از این تعداد برای 16 نقطه اعتبار در نظر گرفته شد اما در نهایت مبلغ 8 میلیارد تومان برای 5 نقطه در سال 99 اعلام شد.

معاون راهداری استان همدان یادآور شد: از این تعداد نقاط حادثه خیز، سه مورد سال قبل انجام و 2 مورد نیز در دست اقدام است.

حمید پرورشی خرم اضافه کرد: در بررسی تمام محورها شامل شریانی و غیرشریانی لازم است، تصادفات اتفاقی در بازه زمانی از ابتدای سال 96 تا پایان سال 98 مورد بررسی قرار گیرد.

وی ابراز داشت: در بررسی هایی که پیش از این انجام شده، تصادفات در راه بازگشت و با خستگی شدید راننده در حالتی که جاده سرازیر است، حادث می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بیان داشت: در بیشتر مواقع خستگی شدید رانندگان، عامل اصلی تصادفات و واژگونی وسائل نقلیه می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن