Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی استان همدان، شهرستان سفید ندارد

استان همدان، شهرستان سفید ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در واکنش به ترسیم و انتشار نقشه ابتلا به کرونا که در آن استان همدان به رنگ قرمز نمایش داده شده بود، گفت: وضعیت همدان قرمز نیست.

به گزارش "همدان نیوز"، منوچهر کرمی اظهار داشت: شاید تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستانهای کبودرآهنگ و تویسرکان دلیلی برای قرمز نشان وضعیت همدان بوده که البته این امر معیار درستی  برای سنجش نیست.

وی با بیان اینکه با بیشترین شک بالینی بیماران را تحت بررسی و پیگیری قرار می‌دهیم، تصریح کرد: همه بیماران  بستری شده در بیمارستانهای کبودرآهنگ و تویسرکان مبتلا به کرونا نیستند و تعداد بسیاری از آنها با علائم تنفسی مربوط به دیگر بیماریها بستری و تحت مداوا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هنوز وضعیت هیچ یک از شهرستان های همدان سفید نشده است، ابراز کرد: اما اوضاع استان در کنترل است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

کرمی با تاکید بر اینکه همواره مردم را به رعایت موارد بهداشتی و توصیه های بهداشتی و ایمنی دعوت می‌کنیم، تصریح کرد: هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به رعایت بهداشت می‌تواند سبب بروز بحران شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری مردم و دستگاه های استانی همدان در کنترل کرونا در این استان نقش بسزایی داشته، عنوان کرد: برای مهار کرونا نیازمند تداوم این همکاری هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در زمینه بیماریابی و غربالگری مردم استان موفق عمل کرده ایم، ابراز کرد: غربالگری کرونا در دو مرحله اجرا شد که در آن وضعیت سلامتی جمعیت بسیار بالایی مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

کرمی با بیان اینکه همکاران ما از طریق سامانه 4030 با مردم تماس می‌گیرند و وضعیت سلامتی آن‌ها از نظر خطر ابتلا به کرونا را مورد بررسی قرار میدهند، اظهار داشت: مواردی مشکوک و دارای علامت به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند./  تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن