Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی غربالگری یک میلیون و ۲۲۰ هزار همدانی

غربالگری یک میلیون و ۲۲۰ هزار همدانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از غربالگری ۷۵درصد مردم این استان معادل یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر در راستای بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منوچهر کرمی اظهار داشت: این تعداد افراد به صورت تلفنی یا خوداظهاری غربالگری شدند که بیشترین بخش تماس تلفنی بوده است.

وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۹۰۰ زن باردار با هدف شناسایی موارد جدید بیماری در استان همدان مورد غربالگری قرار گرفتند که در صورت شناسایی موارد جدید پیگیری لازم توسط مراقبان سلامت و پزشکان صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: استان هایی که بیش از ۷۰ درصد غربالگری را انجام داده اند جزو گروه های نخست هستند که در این باره همدان نیز با غربالگری ۷۵ درصد مردم جزو استان های اول و پیشتاز در این زمینه است.

کرمی از شهروندان خواست با پاسخگویی به ۴۰۳۰ کادر درمانی را در شکست کرونا یاری دهند و به منظور تکمیل فرایند بیماریابی و شناسایی موارد جدید، در صورتی که با این شماره با شما تماس حاصل شد پاسخگو باشید.

وی افزود: شهروندان به جای مراجعه به مراکز درمانی و هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می شود می توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir  با وارد کردن شماره ملی خود به سوال های خود ارزیابی این بیماری پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور العمل های وزارت بهداشت دریافت کنند.  

کرمی ادامه داد: شهروندان در صورت مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا می توانند وضعیت سلامت خود و خانواده شان را ارزیابی و ثبت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن