Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون در همدان

ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون در همدان

مسوول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون همدان گفت: شهروندان پیش از مراجعه به مراکز انتقال خون با مراجعه به سایت nobatdehi.ibto.ir نسبت به ثبت نام و دریافت وقت به صورت اینترنتی اقدام کرده سپس برای اهدای خون در این مراکز حضور یابند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فاطمه یادگاری اظهار داشت: ترس از ابتلا به ویروس کرونا میزان مراجعه کنندگان به انتقال خون و اهدای خون را کاهش داده است بنابراین نوبت دهی اینترنتی به منظور جلب نظر اهداکنندگان، کاهش مدت زمان حضور شهروندان در مراکز انتقال خون و خونگیری سریع پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند با نام نویسی از طریق این سایت، در زمان پیش بینی شده در مراکز انتقال خون حضور یافته و در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مسوول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون همدان بیان کرد: با توجه به آشنا نبودن مردم به این سایت اینترنتی، میزان استقبال از ثبت نام اینترنتی ضعیف بوده که امید می رود بتوان این شیوه را تبلیغ و گسترش داد.

یادگاری عنوان کرد: با راه اندازی این سایت می توان در مناسبت های دینی مذهبی نظیر تاسوعا و عاشورا نیز مراجعه مردم به مراکز انتقال خون را ساماندهی کرده و در ساعات و روزهای خاصی شاهد پیک مراجعه شهروندان به این مراکز برای اهدای خون نباشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال شیوع کرونا و کاهش اقبال مردم برای اهدای خون، روزانه فراخوان پیامکی و تماس تلفنی با اهدا کنندگان برقرار شد ابراز امیدواری کرد: با مراجعه شهروندان، در روزهای تعطیل پیش رو با مشکل تامین خون مورد نیاز بیماران مواجه نشویم.

مسوول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون همدان اضافه کرد: برای ایمن سازی محیط مرکز انتقال خون برای اهدا کنندگان و مراجعان روزانه مراکز انتقال خون استریل می شود بنابراین نباید نگران ابتلا به ویروس کرونا بود.

یادگاری با بیان اینکه نیاز به فرآورده خونی تعطیلی ندارد اظهار داشت: باید نیاز روزانه بیماران تالاسمی، مصدومان سوانح، مادران باردار و دیگر بیماران اورژانسی به فرآورده خونی تامین شود تا این افراد با مشکل مواجه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: اسفند ماه سال گذشته ۲ هزار و ۶۷۵ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در همدان و ملایر مراجعه کردند که از ۲ هزار و ۱۰۱ تن که شرایط لازم را داشتند خونگیری صورت گرفت./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن