Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سفر ۵۶۰ هزار نفر با قطار همدان_مشهد

سفر ۵۶۰ هزار نفر با قطار همدان_مشهد

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: از تیرماه ۹۶ همزمان با راه‌اندازی قطار رفت و برگشت همدان- مشهد تا پایان آبان‌ماه امسال، بیش از ۵۶۰ هزار نفر مسافر این قطار بوده‌اند.

به گزارش "همدان نیوز"، سید سعید ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه در سال ۹۶ و همزمان با افتتاح راه‌آهن همدان در مجموع ۶۵ هزار و ۱۱۲ نفر از سفر همدان- مشهد و برعکس استقبال کردند، اظهار داشت: آمار ورود و خروج در ایستگاه راه‌آهن همدان در سال قبل به ۲۳۰ هزار و ۹۹۸ نفر افزایش یافت.
وی همچنین تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه نیز ۲۹۳ هزار و ۱۰۷ نفر در سفرهای قطار همدان- مشهد و بر عکس حضور داشتند.
ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه از تیرماه ۹۶ تا پایان آبان ماه امسال، ورود و خروج بیش از ۵۰۰ هزار نفر در راه‌آهن همدان به ثبت رسیده است، یادآور شد: خوشبختانه استقبال از قطار همدان- مشهد افزایش یافته به طوریکه آمار هشت ماهه امسال نشان‌دهنده افزایش ۶۰ هزار نفری مسافران نسبت به آمار کل سال قبل است.
وی ادامه داد: برنامه سفرها طوری تنظیم شده که شاهد این هستیم که همواره ضریب اشغال قطار همدان- مشهد و برعکس بالاست و علاوه بر مردم استان همدان، مردم کردستان و ایلام نیز از سفر با قطار همدان- مشهد استقبال می‌کنند.
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با اشاره به ظرفیت یک هزار نفری قطار رفت و برگشت همدان-مشهد در روز، اظهار داشت: ظرفیت رفت و برگشت در برخی روزها به ۴۴۰ نفر و در روزهای دیگر به ۵۴۰ نفر می‌رسد.
وی از پیگیری برای راه‌اندازی قطار همدان- تهران خبر داد و افزود: آژانس‌های مسافرتی تمایل چندانی نسبت به این موضوع نشان ندادند و در حال حاضر سفر به تهران نیز با قطار همدان- مشهد انجام می‌شود.
ابراهیم‌نژاد گفت: ما به دنبال این هستیم در صورت فراهم شدن شرایط، قطار ریل‌باس همدان- تهران راه‌اندازی شود که از لحاظ اقتصادی برای مردم به‌صرفه خواهد بود و از آن استقبال خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه سفر از همدان به تهران و برعکس با قطار چهار و شش تخته همدان- مشهد ۴۵ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: بلیت قطار رجای رفت و برگشت همدان- مشهد ۱۷۶ هزار تومان است که البته این مبلغ شناور بوده و نسبت به پیک سفرها تغییر می‌یابد و در مواردی با احتساب تخفیف به ۱۳۷ هزار تومان نیز می‌رسد.
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور در ادامه یادآور شد: قیمت بلیت قطار چهارتخته سروش ۱۹۱ هزار تومان و با تخفیف در مواردی ۱۴۸ هزار تومان و قیمت قطار شش تخته ۱۱۶ هزار تومان و با تخفیف ۹۱ هزار تومان است. وی با بیان اینکه متولی ساخت ایستگاه راه‌آهن داخل شهر همدان، شرکت ساخت و توسعه است، اظهار داشت: در حال حاضر عملیات عمرانی ساخت ایستگاه داخلی همدان در دو قطعه انجام می‌شود که که پس از پایان پروژه، در اختیار اداره کل راه‌آهن قرار خواهد گرفت./ همدان آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن