Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی باید به کارخانه‌ها در تولید محصولات سالم کمک کنیم/نباید اجازه دهیم کارخانه‌ای تعطیل شود

باید به کارخانه‌ها در تولید محصولات سالم کمک کنیم/نباید اجازه دهیم کارخانه‌ای تعطیل شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم حفظ ایمنی و سلامت محصولات خوراکی و آشامیدنی تاکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه، دکتر ایرج خدادادی در چهارمین جلسه کمیته راهبردی مدیریت غذا اظهار داشت: حوزه غذا از نظر وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو نسبت به سایر حوزه‌ها اولویت بیشتری دارد و به همین دلیل است که که در نامگذاری سازمان هم سازمان غذا و دارو مورد تآئید و تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از آنچه که به فکر درمان باشیم باید با اصلاح الگوی مصرف به فکرپیشگیری باشیم و تلاش کنیم تا پیشگیری مقدم بر درمان باشد و به مرحله درمان نرسد که نیازمند هزینه‌های گزاف درمانی شود.

وی گفت: در طول چندسال گذشته اتفاقاتی رخ داده که متأثر از تحریم‌ها و برخوردهای کشورهای خارجی است بنابراین اگر در سال‌های گذشته اولویت بر این موضوع بوده است که ایمنی کالاهای سلامت محور را تضمین نمائیم و این اولویت با فاصله زیادی نسبت به حفظ اشتغال بوده است امروز فاصله بین اولویت‌ها کم شده است.

خدادادی گفت: ما نمی‌توانیم درشرایط کنونی ابراز نمائیم که اولویت نخست ما صرفا" ایمنی و سلامت محصولات خوراکی و آشامیدنی یا همان محصولات سلامت‌محور باشد و مسئله اشتغال و تولید مرتبط به حوزه معاونت غذا و دارو نباشد.

وی ادامه داد: اگرچه همچنان اولویت اصلی طبق رسالت معاونت غذا و دارو نظارت برسلامت محصولات سلامت‌محور است اما در نظارت‌ها، برخوردها، صدور پروانه‌های تولید باید به فکر اشتغال نیز باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه با بیان اینکه اگر به چرخه اشتغال صدمه‌ای وارد شود موجب می‌شود که رونق اقتصادی کشور صدمه ببیند، گفت: در این صورت تمام فعالیت‍‌هایی که انجام شده است تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

خدادادی اضافه کرد: سعی کنید فرایندهای واحد تولیدی اصلاح شود و راهکارهای درست را به تولیدکنندگان محصولات خوراکی و آشامیدنی ارائه دهید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از کارشناسان ناظر بر محصولات سلامت‌محور این حوزه خواست تا با همیاری و کمک‌های ارشادی واحدهای تولیدی را به سمتی هدایت کنند که فرآیند‌ها اصلاح شود و خط تولید تعطیل نشود.
تعدد توقیف کردن‌ها حسن نیست

وی تصریح کرد: باید به تولید‌کنندگان کمک کرد تا محصول سالمی روانه بازارکنند و تخلفی خواسته یا ناخواسته صورت نگیرد که کارخانه‌ای تعطیل شود و چرخ اقتصادی صدمه ببیند.

معاون غذا و داروی دانشگاه اذعان داشت: برخورد چکشی تیغ دو لبه است که نشاندهنده نظارت‌های بیشتر و بیکاری بیشتری هستند.

خدادادی ادامه داد: دقت نمائید که در هنگام نظارت‌ها فقط محصول و خط تولید مورد نظارت واقع نشود بلکه به تاریخ انقضای پروانه‌های بهداشتی و مجوزها نیز دقت نمائید.

وی ابراز داشت: همکاران شهرستان‌ها که دسترسی کمتری به مدیران دارند اقدامات اصلی را به هیچ وجه بدون هماهنگی با مدیر شبکه‌های بهداشت و درمان انجام ندهند.

خدادادی گفت: با دادستان، کارشناس‌های مربوبه، روسای شبکه‌ها در هنگام اجرای قوانینی همچون توقیف محموله و پلمپ‌ها هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.
عدم استفاده از تجربیات شخصی به جای رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها

وی به رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین پرداخت و با اشاره به این نکته که نباید از تجربیات شخصی به جای رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها استفاده کرد، گفت: قوانین و دستورالعمل‌ها را به روز مطالعه کنید و دقت شود که با آگاهی کامل کاری را انجام شود/ کارها در چارچوب قانون اجرا شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه روی تنظیم صورتجلسات تأکید کرد و ادامه داد: تمام صورتجلسات دارای مهر و امضا و نام و نام خانوادگی کارشناس، تاریخ اجرای ماموریت یا پلمپ کارگاه یا هر مورد دیگری، الزامی است که ذکر شود.

تاکید بر پروانه‌های بهداشتی مسئولین فنی

وی ابراز داشت: درهنگام بازدید ازخط تولید کارخانه‌ها پروانه‌های تولید و بهره‌برداری بررسی شوند و چنانچه پروانه مسئولین فنی انقضا نداشته باشد ابتدا تذکر داده شود، اگر ایراد برطرف نشد در راستای توقیف خط تولید یا هرطرح دیگری اقدام شود.

خدادادی در پایان خاطرنشان کرد: ما در شرایط کنونی هم مسئول سلامت محصولات سلامت‌محورهستیم و هم مسئول اشتغال، اقتصاد و تولید داخلی و مکلفیم هر دو را در یک اندازه در نظر بگیریم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن