Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نصب 42 دوربین ثبت تخلف در جاده‌های همدان

نصب 42 دوربین ثبت تخلف در جاده‌های همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از راه اندازی ۴۲ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مصطفی پناهنده با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان سیاستگذار در بحث حمل و نقل جاده ای کشور ایفای نقش دارد و افزایش بهره‌وری در حمل و نقل را دنبال می‌کند، گفت: برنامه ریزی ها به نحوی است که حمل و نقل با ایمنی کامل و هزینه کمتر و بهره‌وری موثر تر انجام شود.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری های هوشمند در این زمینه مدنظر است و بارنامه‌ ای صادر می‌شود که به صورت آنلاین به شبکه کشوری متصل است، گفت: با مشخصات ثبت شده در بارنامه ها می توان وضعیت را رصد و میزان بارهای جابجا شده را کنترل کرد.

پناهنده با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل کالا علیرغم تمام مشکلات افزایش میزان حمل و نقل ثبت شده است، گفت: تمام بارهایی که در کشور و به تبع آن استان همدان حمل می‌شود شناسایی می‌شوند تا از قاچاق کالا و فرار بار جلوگیری به عمل آید.

وی به ضرورت ساماندهی وانت بارها اشاره کرد و با بیان اینکه ساماندهی وانت بارها در دستور کار است به طوری که ضمن شناسایی آنها بارنامه صادر خواهد شد و این طرح طی ماه های آینده اتفاق خواهد افتاد، گفت: حجم بسیار بالایی از بارها با اجرای این طرح کنترل خواهد شد و در تخصیص سوخت به این ناوگان نیز موثر است چرا که به سامانه پیمایش متصل می شوند و میزان سوخت با توجه به پیمایش انجام شده اختصاص می‌یابد.

پناهنده با بیان اینکه حمل و نقل بخش مسافری نیز حائز اهمیت است ایمنی در این بخش را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: کنترل ناوگان به صورت مستمر انجام و نظارت‌ها دنبال می‌شود.

وی به با اشاره به جابجایی سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در استان همدان اظهار داشت: کاهش تصادفات ناوگان عمومی در سال جاری نسبت به سال گذشته موید اقدامات مناسبی است که در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد ناوگان در محورها رصد می‌شود و به صورت تفکیکی قابل شناسایی است و حتی میزان سرعت ثبت می ‌شود، گفت: آمارهای جمع‌آوری شده برای برنامه‌ریزی در احداث راه های جدید موثر است.

پناهنده از نصب دوربین های ثبت تخلف جدید در ۲۰ محور مواصلاتی استان همدان خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ دوربین در محورها فعال است که دارای کد پلیس هستند، گفت: ۱۳ دوربین نیز نصب شده که فاقد تجهیزات است و به زودی آماده خواهد شد.

وی از فعالیت سیستم توزین در حال حرکت در محورهای همدان خبر داد و گفت: ۲ دستگاه در این زمینه فعال است و ۲ دستگاه دیگر نیز نصب خواهد شد ضمن اینکه ۲۲ دستگاه پایش تصویری نیز در محورها فعال شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن