Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ثبت دو هزار و ۸۴۹ واقعه ازدواج در همدان

ثبت دو هزار و ۸۴۹ واقعه ازدواج در همدان

q

 رئیس اداره ثبت احوال شهرستان همدان آمار وقایع حیاتی چهارگانه در شش ماهه نخست سال ۹۸ را ارائه داد و گفت: در نیمه نخست امسال تعداد ۲۸۴۹ ازدواج و ۸۴۴ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین محمدی دوشنبه ۱۳ آبان در جلسه کمیسیون هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان، بیان کرد: در هر شبانه روز تقریبا ۱۵ ازدواج ثبت شده و نسبت ازدواج به طلاق برابر ۳.۴ بوده است؛ یعنی به ازای تقریبا هر ۳.۵ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ازدواج در زنان مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال و در مردان  مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ بوده است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال تک سنی زوجه ۱۸ سال و زوج ۲۶ سال ثبت شده است.    
محمدی همچنین بیشترین آمار طلاق را در بین زنان ۲۵ تا ۲۹ سال و در مردان۳۰ تا ۳۴ دانست و اظهار کرد: در این مورد تک سنی زوجه ۲۶ سال و زوج ۳۲ سال بوده که میانگین طول مدت ازدواج(دوام زندگی) در هنگام طلاق ۳۴.۹ سال شهری و ۳۷.۷ سال روستایی به ثبت رسیده است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان همدان درباره تعداد ولادت در نیمه نخست سال خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۵۲۴۹ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۴۹۳ متولد شده بودند، ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است.
این مقام مسئول ادامه داد: از تعداد کل ولادت های ثبت شده ۴۸۴۰ مورد معادل ۲.۹۲ درصد شهری و ۴۰۹ مورد معادل ۸.۷ درصد روستایی بوده که از این تعداد، ۲۷۱۵ نفر معادل ۵۱.۷ درصد پسر و ۲۵۳۴ نفر معادل ۴۸.۳ درصد دختر بوده اند.
محمدی درباره نسبت جنسی متولدین در نیمه نخست سال بیان کرد: در این مدت به ازای تقریبا هر ۱۰۷ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده و نسبت جنسی متولدین برابر ۱۰۷.۱ درصد بوده است.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز تقریبا ۲۸ نوزاد متولد شده است، افزود: از کل ولادت های ثبت شده در این مدت ۵۲۳۳ واقعه در مهلت ۱۵ روز به ثبت رسیده که ۹۹.۹ درصد از کل ولادت های ثبت شده را به خود اختصاص داده و این رقم در استان نیز برابر ۹۹.۹ درصد بوده است.
محمدی بیشترین فرزندآوری در این مدت را مربوط به گروه سنی مادران با سنین ۳۰ تا ۳۴، تک سنی ۳۰ سال دانست و میانگین سنی را ۲۹.۶۴ عنوان کرد و ادامه داد: نرخ خام ولادت در این مدت برابر ۱۵.۲ در هزار بوده که در مقایسه با میانگین استان که ۱۴.۷ در هزار است، پنج دهم در هزار بیشتر است. 
 
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان همدان درباره تعداد فوت در این مدت اظهار کرد: در نیمه نخست سال ۹۸ تعداد ۲۳۳۶ واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۰۸۳ مورد بوده، معادل ۱۲.۱ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از کل فوتی های ثبت شده در این مدت ۱۳۷۴ نفر معادل ۵۸.۸ درصد مرد و ۹۶۲ نفر معادل ۴۱.۲ درصد زن بوده اند و در مجموع ۱۷۴۸ مورد معادل ۷۴.۸ درصد شهری و ۵۸۸ مورد معادل ۲۵.۲ درصد روستایی بوده است.
محمدی با بیان اینکه در این مدت به ازای تقریبا هر ۱۴۳ فوت مرد ۱۰۰ فوت زن ثبت شده است، گفت: نسبت جنسی متوفیان برابر ۱۴۲.۸ بوده است همچنین از کل فوتی های ثبت شده در این مدت تعداد ۲۲۸۷ واقعه معادل ۹۹.۸ درصد در مهلت ۱۰ روز به ثبت رسیده که این رقم در استان برابر ۹۹.۷ درصد بوده است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان همدان بیشترین مرگ و میر را مربوط به سنین ۸۰ تا ۸۴ و میانگین سنی فوت شده ها را ۶۲.۲۸ سال اعلام کرد و ادامه داد: نرخ خام فوت در این مدت برابر ۶.۸ در هزار بوده که در مقایسه با میانگین استان که شش در هزار است، هشت دهم در هزار بیشتر است.
محمدی در پایان بیشترین علت فوت مردم شهرستان همدان را مربوط به بیماری های قلبی- عروقی با ۷۲۸ مورد اعلام کرد که ۳۱.۲ درصد از کل فوتی های ثبت شده را به خود اختصاص می دهد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن