Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شایعه کشف غار در حوالی لالجین تکذیب شد

شایعه کشف غار در حوالی لالجین تکذیب شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر «کشف غار شگفت‌انگیز در حوالی شهر لالجین» را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر حفره‌ای کوچک در حوالی جاده تهران و در نزدیکی یک معدن کشف شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدعادل عربی با بیان اینکه نام این حفره را نمی‌توان غار گذاشت، توضیح داد: چندی پیش پس از دریافت گزارشی مبنی بر کشف یک حفره کوچک در نزدیکی یک معدن واقع در جاده تهران، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بررسی و کارشناسی آن را به عنوان دبیر پرژوه بر عهده گرفت.

وی ادامه داد: این حفره کوچک به علت فعالیت معدن ریزش کرده و قابل بررسی و کارشناسی هویت نیست اما اخبار منتشره مبنی بر اینکه این حفره کشف شده یک غار همتراز با غارعلیصدر است و ظرفیت قایقرانی دارد، کاملا شایعه بوده و درست نیست.

عربی با اشاره به اینکه در دیواره‌های این حفره کوچک، رسوبات کلسیم و آهکی دیده می شود، تصریح کرد: وجود رسوبات در دیواره‌های این غار و همچنین رطوبت آن امکان آهکی بودن این حفره را افزایش داده و کارشناسی آن نیازمند زمان است.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم در راستای شناسایی این حفره، نامه‌ای برای نگهداری آن به سازمان میراث فرهنگی ارسال خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان یادآور شد: ریزش سقف این حفره بر اثر فعالیت معدن کاملا غیرعمد بوده و وجود سنگ‌های بزرگ در این حفره، پروژه کاوش را کمی سخت کرده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن