Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فعالیت بیش از دو هزار بافنده فرش در همدان

فعالیت بیش از دو هزار بافنده فرش در همدان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: مددجویان تحت حمایت در عرصه تولیدات فرش و قالیبافی در سال گذشته ۷۷۹ تخته فرش به مساحت ۲۸۷۵ مترمربع بافتند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، شهرام عابدی با اشاره به اینکه امروزه کسب‌وکارهای خانگی به‌عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند، گفت: قابلیت انجام این نوع کسب‌وکار در منزل مزایای بسیاری مانند توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آن‌ها، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب‌وذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی و افزایش فضای همدلی و همراهی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده را دارد.

عابدی بابیان اینکه فرش در باور ایرانیان به‌اندازه‌ای مهم و باارزش است که استانی از ایران نیست که مردمانش نقش دلشان را بر تاروپود فرش گره نزده باشند، ادامه داد: مددجویان فعال در عرصه تولید فرش و قالیبافی تحت حمایت کمیته امداد همدان ۷۷۹ تخته فرش به مساحت ۲۸۷۵ مترمربع در سال گذشته بافتند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۴۴۰ کارگاه قالی، گلیم و جاجیم‌بافی در سطح استان فعال است و ارزش کل بافته‌های مددجویان در سال گذشته دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام‌شده است که دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه سود نصیب مددجویان شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان همچنین بابیان اینکه در حال حاضر ۲۴۴۰ بافنده فعال تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند، گفت: ۵۷۵ میلیون تومان برای مواد اولیه مصرفی هزینه پرداخت‌شده است.

عابدی در ادامه بابیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی قالیبافی برای مددجویان تحت حمایت در مناطق روستایی و محروم به‌منظور بهبود اقتصاد خانوارها به شمار می‌رود و از برنامه‌های مهم این نهاد است که برای مددجویان برگزار می‌شود، گفت: پس از بررسی درخواست‌ها و توانمندی متقاضیان و همچنین سنجش ظرفیت کارگاه به افراد واجد شرایط به نسبت ابعاد و نوع فرش مدنظر برای بافت، تسهیلات پرداخت می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن