Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کنکوری‌ها مراقب سایت‌های جعلی باشند

کنکوری‌ها مراقب سایت‌های جعلی باشند

فرمانده انتظامى شهرستان نهاوند با اشاره به کشف یک مورد پرونده برداشت غیر مجاز از حساب بانکی با ترفند فروش جزوه آموزشی گفت: در خریدهای اینترنتی خود مراقب سایت‌های جعلی ( فیشینگ) باشید.

به گزارش "همدان نیوز"سرهنگ احمد ساکی فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در تشریح این خبر افزود: در پى دریافت مرجوعه قضایى از سوى شهروند نهاوندی مبنى‌‌ بر اینکه از حساب بانکی‌اش به‌ صورت غیر مجاز مبلغ ۵۰۰ هزار ریال برداشت شده است، رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت که در ابتدای امر با بررسی سوابق فعالیت‌های این شخص در فضای مجازی مشخص شد شاکی برای خرید اینترنتی جزوه آموزشی به یک درگاه بانکی هدایت‌ شده و پس از خرید، سارقان سایبری با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور، این مبلغ را از حساب بانکی او برداشت کرده‌اند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام  کردند و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم در مدت کمتر از ۶ روز مورد شناسایی قرار گرفت و طی عملیات غافلگیر کننده‌ای دستگیر و روانه زندان شد.

این مقام مسوول از بازگرداندن پول به حساب شاکی خبر داد و بیان داشت : فیشینگ راهی است که تبهکاران اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند و بایستی کاربران در خریدهای اینترنتی خود دقت لازم را داشته باشند و با رعایت نکات بسیار ساده می‌توانند از سرقت اطلاعات حساب خود توسط مجرمان سایبری جلوگیری کنند.

سرهنگ ساکی در توصیه به کاربران گفت: مجرمان اینترنتی با استفاده از روش‌های جدید و تبلیغات دروغین سعی در دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران را دارند، بنابراین شهروندان باید هوشمندانه در این فضا حضور پیدا کنند و  در صورت مشاهده پیامک مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، هرچه سریع‌تر نسبت به مسدودسازی کارت از طریق موبایل بانک، تلفن‌بانک و دستگاه‌های خودپرداز (خدمات بدون کارت) اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه فعال‌سازی رمزهای یک‌بار مصرف توسط بانک‌ها می‌تواند در کنترل اینگونه جرائم مؤثر باشد، گفت: با مراجعه شهروندان به بانک و فعال‌سازی این قابلیت، در هنگام خرید اینترنتی ، یک رمز به شماره موبایل آنها ارسال می‌شود و این رمز تنها برای یک تراکنش اعتبار دارد و در مدت زمان کوتاهی فعال است.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن