Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیش از 47 هزار خانوار مددجو در همدان بیمه حوادث دارند

بیش از 47 هزار خانوار مددجو در همدان بیمه حوادث دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: ۴۷ هزار و ۷۵۶ خانوار معیشت بگیر یعنی کلیه مددجویان مستمری‌بگیر در این نهاد دارای بیمه حوادث هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، علی بحیرایی با اشاره به اینکه ۴۷ هزار و ۷۵۶ خانوار معیشت بگیر در این نهاد دارای بیمه حوادث هستند، گفت: بیمه حوادث برای مددجویان شهری شامل ساختمان، تأسیسات و وسایل منزل می‌شود، ادامه داد: برای روستاییان نیز شامل ساختمان، وسایل منزل، تأسیسات محل سکونت و محل نگهداری احشام است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان در ادامه توضیح داد: بیمه حوادث شامل اتفاقاتی مانند آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، طوفان، ضایعات ناشی از نشست آب باران، ذوب برف و تگرگ، غرامت فوت و نقص عضو بیمه‌شده اصلی است.

بحیرایی با اشاره به اینکه خدمات محرومیت‌زدایی با مشارکت سپاه و اردوهای جهادی در مناطق محروم اجرا می‌شود، گفت: خدماتی از قبیل خدمات عمرانی و ساختمانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال به مددجویان ارائه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وظایف کمیته امداد که شناسایی اماکن موردنیاز به تعمیر و بهسازی و یا ساخت، شناسایی مددجویان نیازمند به خدمات است، گفت: در سال گذشته ۳۱ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام‌شده و بیش از ۷۳۰ خانوار در سرفصل‌های مختلف همچون ساخت و تعمیر مسکن مددجویان، خدمات بهداشتی و آموزشی خدمات دریافت کرده‌اند.

علی بحیرایی با اشاره به اینکه خدماتی مانند خدمات فرهنگی، اشتغال، مسکن، حقوقی و حمایتی به مناطق محروم ارائه می‌شود، گفت: کمیته امداد در این زمینه وظایفی مانند تخصیص اعتبارات دولتی و غیردولتی، پیگیری جذب اعتبارات و برنامه ابلاغی نیز را در این مناطق به عهده دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان در پایان گفت: خدمات آموزشی، فرهنگی، اشتغال، مسکن و فعالیت‌های عمرانی، مباحث حقوقی، بهداشت و درمان امسال به مددجویان مناطق محروم باهدف محرومیت‌زدایی انجام‌ شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن