Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی انجام 250 مأموریت اورژانس هوایی در همدان

انجام 250 مأموریت اورژانس هوایی در همدان

پایگاه اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مرکز آموزشی درمانی بعثت افتتاح شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، این پایگاه با حضور دکتر کولیوند رئیس اورژانس هوایی کشور، رئیس دانشگاه، حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همدان و دیگر مسئولان دانشگاه افتتاح شد.

پیرحسین کولیوند  در جمع خبرنگاران همدان اظهار داشت: اورژانس هوایی کشور تاکنون 24 هزار مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده که 65 درصد از مصدومان بلافاصله به اتاق عمل منتقل و درصد بالایی از آنها از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی می تواند خدمات ویژه و اساسی به مردم ارایه دهد اظهار داشت: هم اینک 41 پایگاه هوایی در کشور فعال است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: مالکیت 10 فروند از بالگردهای اورژانس متعلق به این سازمان است و مابقی متعلق به هوانیروز، سپاه پاسداران و بخش خصوصی است.

دکتر کولیوند با بیان اینکه 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای تجهیز اورژانس هوایی هزینه شده است اضافه کرد: مرحله اول تجهیز استان ها به بالگرد هوایی اورژانس به اتمام رسیده و در مرحله دوم شمار بالگردها به 54 فروند می رسد.

وی ادامه داد: برای استان های برفگیر و یخبندان از خودروهای آمبولانس 2 دیفرانسیل کمک گرفتیم و با کمک وزارتخانه 400 دستگاه آمبولانس 2 دیفرانسیل خریداری و به استان ها تخصیص یافت.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: اگر قانون سال 86 مربوط به اورژانس اجرایی شود شمار زیادی پایگاه های شهری و جاده ای به پایگاه های موجود اضافه می شود.

کولیوند افزود: هم اینک سه هزار پایگاه امداد شهری و جاده ای در کشور وجود دارد و نیازمند سه هزار پایگاه دیگر هستیم.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان نیز با بیان اینکه ا‌ورژانس هوایی استان در بیمارستان بعثت همدان مستقر و امروز راه‌اندازی شد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته واحدی در بیمارستان بعثت به عنوان پایگاه اورژانس هوایی همدان در اختیار ما قرار گرفته است.

حبیب معصومی با اشاره به اینکه طبق قرارداد با کرمانشاه بالگرد هوانیروز این استان در همدان مستقر شده است افزود: کادر پروازی و کادر امنیتی در این پایگاه مستقر شده و محافظت فیزیکی از بالگرد انجام می‌شود.

وی در این آیین گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدام به انعقاد قراردادی با هوانیروز کرمانشاه با هدف سرعت بخشیدن در انتقال مصدومان کرد که در نخستین گام مکان استقرار بالگرد اورژانس 115 را از فرودگاه به محل بیمارستان بعثت تغییر داد.

معصومی ارتقای توان و قابلیت بالای عملیات هوایی توسط بالگرد جدید، دسترسی بهتر به مرکز ترومای اصلی استان، ایجاد حفاظت فیزیکی با ضریب امنیت بالا را از قابلیت های اورژانس هوایی دانست.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان اظهار داشت: برای آماده سازی و راه اندازی پد فرود بالگرد 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

ماهانه حدود هفت تا 10 پرواز توسط اورژانس هوایی همدان برای امداد رسانی به مجروحان صورت می گیرد و تاکنون 250 پرواز انجام شده است.

گفتنی است پیشتر با انعقاد قرار داد بین اورژانس و سازمان امداد و نجات، این پروازها با همکاری هلال احمر صورت می‌گرفت همچنین بالگرد در فرودگاه همدان مستقر بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن