Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شناسایی 30 دختر کار در همدان!

شناسایی 30 دختر کار در همدان!

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از شناسایی 117 کودک کار در 9 ماهه سال جاری در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، جمشید شیران در خصوص شناسایی کودکان کار در 9 ماهه امسال توسط بهزیستی استان اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری 117 کودک کار توسط مرکز حمایت و آموزش کودک و خانواده شناسایی شده است.

وی افزود: این کودکان شناسایی شده شامل 87 پسر و 30 دختر هستند که پس از دو طرح مهرانه که توسط بهزیستی همدان برگزار شد شناسایی شده اند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ادامه داد: به کودکان کار شناسایی شده مبلغی نزدیک به 300 هزار تومان برای تامین لوازم‌التحریر، پوشاک و معیشت این کودکان توسط سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این کودکان به دلیل نداشتن شغل پدر و یا داشتن سرپرست بیکار به کار در خیابان مشغول می‌شوند گفت: امسال بهزیستی همدان تاکنون برای 19 نفر از والدین این کودکان تسهیلات وام اشتغالزایی تا سقف 20 میلیون تومان به منظور تأمین معیشت خانواده پرداخت کرده است.

شیران با تاکید بر اینکه بدترین مشکل این کودکان فقر فرهنگی خانواده‌های آنهاست خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها معتقدند وقتی کودک کمی بزرگ می‌شود باید بتواند با کار کردن خرجی خود را دربیاورد.

وی در خصوص خدمات مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در همدان بیان کرد: تاکنون یک مرکز آموزشی حمایتی زیر نظر مرکز اندیشه نیک در مرکز استان فعال است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اضافه کرد: این مرکز با همکاری یک مددکار و روانشناس در سطح شهر ارتباط حرفه‌ای با این گونه کودکان برقرار می‌کنند تا در این مرکز بتوانند به کودکان کار خدمات روانشناسی، روانکاوی و حتی بهداشتی بدهند.

وی با بیان اینکه امسال برای 11 نفر از کودکان کار دوره‌های حرفه‌آموزی براساس علاقه و زمینه استعداد برگزار شده است تصریح کرد: پس از سپری کردن این دوره‌ها و شناسایی توانمندی توسط مددکاران تسهیلات وام خوداشتغالی به مبلغ 20 میلیون به این افراد و خانواده‌های آنها داده می‌شود.

شیران در زمینه مباحث درمانی کودکان کار نیز افزود: بهزیستی برای رفع مشکلات درمانی این کودکان با کل بیمارستان‌های همدان قرارداد منعقد کرده و در سال جاری نیز برای 10 نفر از این کودکان دفترچه درمانی صادر شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل فشارهای اقتصادی و معیشتی مردم امسال شاهد افزایش کودکان کار در خیابان‌های همدان هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات خانواده این کودکان بتوانیم از حضور این کودکان در خیابان برای کار جلوگیری کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان  در پایان یادآور شد: تابستان امسال اردوهای فرهنگی تربیتی برای 70 نفر از پسران و 26 نفر از دختران کودکان کار به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن