Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 15 استان درگیر برف و کولاک هستند

15 استان درگیر برف و کولاک هستند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه امدادرسانی به متاثران برف و کولاک در ٤٩ محور کوهستانی در 15 استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مرتضی سلیمی درباره آخرین وضعیت خدمات رسانی به افراد متأثر در برف و کولاک از سوی امدادگران هلال احمر طی ٤٨ ساعت گذشته اظهار داشت: در دو روز گذشته ١٥ استان (آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان) گرفتار برف و کولاک بوده اند.

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادرسانی هلال احمر در ٤٩ محور کوهستانی و سخت گذر 15 استان متاثر از برف و کولاک به چهار هزار و 430 مسافر زمستانی امدادرسانی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: همچنین به 50 نفر از در راه ماندگان خدمات اسکان اضطراری و موقت داده شد و 10 نفر نیز که دچار سرمازدگی خفیف و شدید شده بودند با ارئه خدمات فوریت های امدادی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

سلیمی توضیح داد: ارائه خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه به ٦نفر و هدایت به مسیر و رها سازی 512 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک از دیگر خدمات رسانی ٧٨ تیم امداد و نجات (متشکل از ٢٨٠ نفر امدادگر و نجاتگر) در 48 ساعت گذشته بوده است.

وی گفت: سه هزار و 450 خودروی امدادی در طرح ملی امداد و نجات زمستانی هلال احمر به کار گرفته شده‌ است و روزانه 4 هزار و 425 نفر از امدادگران در پایگاه‌های هلال احمر برای امدادرسانی به درخواست کنندگان خدمات اضطراری امداد و نجات حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در زمستان امسال هزار و 245 پایگاه در سراسر کشور ساماندهی شده و با حضور نیروهای متخصص و توزیع تجهیزات مناسب در بین آنها در آمادگی کامل برای طرح زمستانه قرار داریم.

سلیمی افزود: تلفن ملی 112 ندای امداد هلال احمر به طور شبانه روزی آماده دریافت اطلاعات هموطنان و مسافران زمستانی متاثر از انواع حوادث و سوانح برای امدادرسانی در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن