Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جلوگیری از ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌خیز همدان

جلوگیری از ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌خیز همدان

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اگر ارتقاء کیفیت سازه را رعایت کنیم به سمتی خواهیم رفت که دیگر نگران زلزله نخواهیم شد چرا که زلزله ترسناک نیست ساخت و ساز غیر استاندارد ترسناک است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حسن ربانی ارشد عنوان کرد: پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات مخاطرات طبیعی در راستای شعار تدبیر در حوادث جهت کاهش خسارات در راستای اقتصاد مقاومتی به منظور انجام برنامه های پیشگیری و ارتقاء سطح آمادگی جامعه در برابر انواع مخاطرات ، ضمن برنامه ریزی فعالیتهای مرتبط از اهم اقدامات اداره کل است.

وی گفت: در همین راستا با توجه به زلزله خیز بودن استان، برنامه ای جهت مطالعه گسل های شهری شهرهای استان، پهنه بندی این گسل ها و ساخت و ساز روی آنها شروع شده که پایلوت آن شهرستان نهاوند است.

ربانی ارشد با بیان این مطلب که ساخت و سازهای اصولی بهترین راه کاهش بلایای طبیعی است، بیان کرد: جلوگیری از ساخت و ساز ساختمان‌ها در مناطقی که روی گسل قرار دارند، باید با یک برنامه‌ریزی کارآمد انجام شود وتأکید بر مطالعه و شناسایی نقشه گسل ها و حرائم شهرستان نهاوند و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم این گسل ها از برنامه های بسیار مهم آینده استان است.

وی عنوان کرد:  باید در استان مرکز دفتر ژئوفیزیک منطقه غرب کشور و دفتر مرکز مطالعات و تحقیقات زلزله غرب کشور راه اندازی شود.

وی ادامه داد: با توجه به مطرح نمودن موضوع کیفیت بتن و جوش مسئولیت این اداره کل بیشتر شده بنابراین نسبت به پیگیری جدی مبنی بر نظارت دقیق بر کیفیت بتن و جوش با همکاری نظام مهندسی اقدام خواهد شد.

ربانی ارشد  با اشاره به اهمیت توجه به موضوع کیفیت بتن عنوان کرد: از آنجایی که در زلزله کرمانشاه ساختمانهای بتنی بیشتر آسیب دیدند باید یک نظارت جدی بر ساختمانهای بتنی داشته باشیم .

وی در پایان گفت: از مهندسین و دست اندرکاران ساخت وساز میخواهیم با رعایت استانداردها و مقررات ملی ساختمان به ارتقاء کیفیت سازه توجه ویژه ای داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن