Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مراقب رفتار آنلاین خود در فضای مجازی باشیم

مراقب رفتار آنلاین خود در فضای مجازی باشیم

فرمانده انتظامى شهرستان نهاوند با اشاره به کشف یک مورد پرونده هتک حیثیت توسط کارشناسان پلیس فتا گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بدگمانی ، انتقام جویی و یا سرگرمی برای دیگر افراد ایجاد مزاحمت نکنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ ساکی فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در تشریح این خبر اظهار داشت: درپی شکایت یکی از شهروندان نهاوندی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی، پرونده به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم و تحویل وی به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش ، گفت : طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد وی تصاویر را از صفحه شخصی شاکی استخراج کرده است .

این مقام مسوول با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بدگمانی ، انتقام جویی و یا سرگرمی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که بارها گفته شده است، هتک حیثیت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ ساکی در توصیه به کاربران گفت: از بارگذاری و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید .

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن