Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اکانت های فعال شده در سیم کارت را قبل از فروش حذف کنید

اکانت های فعال شده در سیم کارت را قبل از فروش حذف کنید

فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر از کشف یک پرونده اختلاف خانوادگی که از فضای حقیقی به فضای مجازی کشیده شده بود، خبر داد و گفت: شهروندان دقت کنند قبل از فروش سیم کارت خود، حتما اکانتهایی که در شبکه‌های اجتماعی با آن سیم کارت فعال کرده اند را حذف کنند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی‌بخشی در تشریح این خبر گفت:خانم ملایری با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکواییه‌ای مبنی بر عدم دسترسی به اکانت تلگرام خود خواستار رسیدگی به موضوع و شناسایی فردی که بصورت غیرمجاز وارد حریم خصوصی‌اش شده بود، گردید.

وی افزود با توجه به اظهارات شاکی، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده ودر دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با پیگیری مستمر و پی‌جویی های فنی و پلیسی انجام شده مشخص شد شاکی یک عدد سیم‌کارت که بنام مادر شوهرش می باشد در اختیار دارد و اکانت تلگرام خود را با آن فعال کرده است، که با توجه به اختلافات خانوادگی مادر شوهرش با دریافت مجدد سیم کارت از  اپراتور مربوطه اقدام به فعال سازی نسخه دیگری از تلگرام شاکی نموده و دسترسی وی قطع را کرده است.

سرهنگ علی‌بخشی گفت: متهم ضمن احضار به پلیس فتا در تحقیقات مقدماتی ، هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار کرد ولیکن پس از مواجه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده ، در نهایت به جرم خود اقرار کرد و گفت به دلیل اختلاف خانوادگی  چنین کاری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در ادامه از تحویل متهم به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش خبر داد و به شهروندان توصیه کرد :سیم کارت خود را در اختیار دیگران حتی نزدیکان و آشنایان قرار ندهند و دقت نمایند قبل از فروش سیم کارت خود، حتما اکانتهایی که در  شبکه‌های اجتماعی با آن سیم کارت فعال کرده اند را حذف و یا اطلاعات سیم کارت دیگری را با آن جایگزین کنند .

وی یاد آور شد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است که با رعایت موارد ساده امنیتی می‌توانند مانع ورود و دست اندازی دیگران به حریم خصوصی خود شوند.

سرهنگ علی‌بخشی درپایان گفت: کاربران  می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی با این پلیس در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن