Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیماران همدانی از کمبود دارو رنج می‌برند

بیماران همدانی از کمبود دارو رنج می‌برند

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی همدان گفت: متاسفانه به علت کمبود و نبود برخی از داروها در همدان، بیماران برای تهیه دارو سرگردانند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد عباسی اظهار داشت: کمبود دسته ای از داروهای سرطانی در همدان موجب شکایت بیماران شده چراکه آن‌ها مجبورند برای خرید دارو به استان های دیگر بروند.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران داروی مورد نیاز خود را از استان مرکزی، تهران، قم و کرمانشاه تامین می‌کنند، ابراز کرد: سفر به استان‌های دیگر برای همه بیماران امکان پذیر نبوده و یا هزینه های زیادی را در بر دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان تصریح کرد: در حال حاضر بیماران همدانی از کمبود داروهای حیاتی و مهم نظیر بلئومایسین، لکوورین، تاکسول، سیسی انیو و فلودارابین رنج می‌برند و برای تهیه داروی مورد نیاز خود مجبورند مسافت زیادی را طی کرده و به استان‌های دیگر بروند.

عباسی گفت: یکی دیگر از مشکلات بیماران در تهیه دارو از استان های دیگر مربوط به هزینه بالای داروها است چراکه در صورت تهیه دارو از استان های دیگر هیچ گونه تخفیفی به آن ها تعلق نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در طول یک دوره دو الی سه هفته، مشکل کمبود داروهای ضد سرطان در همدان برطرف شد و بیماران توانستند داروی مورد نیاز خود را از داروخانه های همدان تهیه کنند، ابراز کرد: اما متاسفانه در حال حاضر با کمبود و عدم دسته‌ای از داروها مواجه هستیم.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی همدان گفت: مسئولان استانی باید چاره‌ای برای تهیه داروهای کمیاب در همدان بیندیشند تا بیماران برای خرید دارو دچار مشقت نشوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن